Regionråd med anhörigfrågor på agendan

Regionråd med anhörigfrågor på agendan

Eva Olofsson är regionråd på VG region, ordförande i SKL:s beredning för primärvård och äldrevård samt oppositionsråd. Anhörigas insatser är viktiga och Eva tycker att den internationella anhörigkonferensen i Göteborg den 3-6 september är viktig.

Se Olofssons videopresentation

Många intressanta svenska seminarier på den internationella anhörigkonferensen

Här kommer några tips:

- Ett lyckat ledarskap i äldreomsorgen en trygghet för de anhöriga. Kerstin Wennberg och Lotta Henriksson från Stockholms universitet.

- Social media som verktyg för att nå ut till “de osynliga barnen”. Olivia Trygg, Trygga barnen och Carolina Björkman från Sveriges Kommuner och Landsting.

- Hur mår anhöriga till personer med psykisk ohälsa/funktionsnedsättning? Ingrid Lindholm, Nationell Samverkan för Psykisk Hälsa och Ulla Elfving Ekström och Schizofreniförbundet.

- Anhörigskap och funktionsnedsättning hela livet. Ritva Gough från Nationellt kompetenscentrum anhöriga.

Läs om fler intressanta seminarier i programmet