Mindful in May

Vi lever I en värld som snurrar allt fortare och fortare. Hur kan vi uppmuntra människor att stanna upp, andas, och reflektera i vardagen?

Mindful in May är en kampanj som syftar till just detta. I denna snabba, uppkopplade värld där multi-tasking snarare är normen än undantaget, blir det ännu viktigare att stanna upp och varva ner. Därför anordnar NOA en Instagram-kampanj som löper genom maj, där varumärkets ambassadörer har huvudrollen. Kampanjen går ut på att yoga- och mindfulness ambassadörerna delar med sig av sina bästa relaxations/mindfulness-tips på NOA Relaxations Instagram-konto @NOArelaxation. De bästa tipsen och/eller bilderna publiceras på kontot under månadens gång med en shout-out (en taggning @) till ambassadören som gett tipset.

På NOA är vår vision att skapa en värld där man kan göra det som ger mening för en själv. För att kunna göra det tror vi att man behöver stressa ner och fokusera bättre. Med Mindful in May vill vi uppmärksamma och boosta våra ambassadörer som så engagerat hjälper till att sprida budskapet .

Här är ett exempel på ett mindfulness-tips som vi har mottagit från en av våra yoga-ambassadörer, Johanna Andersson aka yogajohanna:

"Moving Meditation

Everything in this life is movement. When we slow down we notice the subtle moves like our thoughts, our breath, our heartbeat. It’s like accessing a whole new universe if you ask me. Make your colors pop by closing your eyes for a few minutes everyday, make your tastebuds blossom by closing your mouth and relaxing your jaw, make your heart feel love by giving.

This is my gift to myself each morning, and to YOU!

XO Jo"

• Livsstil

• award
  • dryck
  • fokus
  • funktionsdryck
  • noarelaxation
  • relaxation
  • relaxationsdryck
  • stress
  • yoga

NOA Relaxation grundades av Noa Fridmark år 2013 och har sedan dess fått stor uppmärksamhet på marknaden. Bland annat fick drycken utmärkelsen för bästa premiumdryck på världens största dryckestävling, The World Beverage Innovation Awards, i november 2014. Som ett resultat av den senaste forskningen och tusen år långa traditioner innehåller NOA Relaxation aktiva ingredienser som bidrar till minskad stress och ökat fokus. NOA Relaxation finns i tre smaker som alla har inspirerats av den svenska naturen; Fläder & Rabarber, Blåbär & Björksav samt Vildäpple & Krusbär.

Noa Fridmark

Presskontakt CEO Marknadsföring Globalt