Ari Stein, moderator Blique Talks och grundare 52 Insights.

Blique by Nobis och 52 Insights lanserar unik samtalsserie med gäster som Lykke Li, Mantles grundare och Tove Blomgren på SALLY, EY Doberman

Med en passion för öppna och inkluderande samtal lanserar Blique by Nobis och 52 Insights nu Blique Talks. Tillsammans med framstående entreprenörer, kreatörer och tänkare ska den unika samtalsserien utforska gränslandet mellan populärkultur och vetenskap. Med gäster som världsartisten Lykke Li, Tove Blomgren från EY Dobermans innovationstudio SALLY samt grundarna av den skandinaviska hudvårdssensationen Mantle är målet att engagera publiken i framtidens ämnen.

Blique by Nobis och 52 Insights lanserar nu den unika samtalsserien Blique Talks. Blique Talks inleds den 9 mars med “The Wow Factor: How Mantle shifted an entire industry” där publiken får träffa Stina Lönnkvist och Josefin Landgård, grundare av den skandinaviska hudvårdssensationen Mantle. Den 13 april gästar världsartisten Lykke Li i ett samtal om livet, karriären och senaste skivan EYEYE. Tillsammans med Tove Blomgren, Creative Director på EY Dobermans innovationsstudio SALLY, utforskas sedan temat “We are in crisis of Imagination” den 16 maj.

Med Blique Talks vill Ari Stein, grundare av 52 Insights, använda kraften i ofiltrerade samtal för att inspirera och engagera publiken. Med samarbetspartners som Apple, Soho House London och Second Home har Ari Stein över 15 års erfarenhet av att moderera event och samtal. Sedan starten av 52 Insights har han rest världen över för att möta några av vår tids främsta tänkare och kreatörer.

- Jag brinner för att skapa medvetenhet kring samtiden genom event och samtal. Med Blique Talks vill jag skapa en plattform som inkluderar den breda massan i ämnen de kanske ännu inte utforskat. Tanken är att en 22-åring såväl som en 65-åring ska känna sig välkomnad och inspirerad, säger Ari Stein, moderator Blique Talks och grundare av 52 Insights.

Blique Talks hålls på engelska och är gratis att besöka. Platserna är begränsade och biljetter måste förbokas via Event Brite. Biljetter till varje event släpps mellan två och fyra veckor innan det aktuella samtalet äger rum. Intresserade gäster välkomnas att hålla koll på Blique by Nobis hemsida och instagram för aktuell information.