Blique by Nobis vinner Årets Innovatör på Svenska Mötespriset 2024

Blique by Nobis vinner Årets Innovatör på Svenska Mötespriset 2024

Under måndagskvällen utseddes Blique by Nobis till Årets Innovatör på Svenska Mötespriset 2024, under en galamiddag i Stockholm. Detta prestigefyllda pris, som syftar till att hylla banbrytande mötesplatser och individer, erkänner och belönar de som strävar efter att göra det lilla extra och inspirerar branschen med sina innovativa och hållbara initiativ.

Svenska Mötespriset, en auktoritet inom mötesindustrin, lyfter fram de mötesanläggningar och personer som inte bara levererar exceptionella upplevelser för sina gäster utan också driver branschen framåt genom sin nytänkande inställning och hållbara praxis. Det är en hyllning till pionjärer inom branschen och ett strålkastarljus på initiativ som förtjänar uppmärksamhet.

Innovation är kärnan i detta pris. Det handlar om att utveckla något nyskapande som tillför ett nytt värde till branschen och samhället i stort. Det kräver mod, vision och en stark vilja att utmana status quo. Blique by Nobis har under 2023/2024 visat enastående innovationsförmåga genom sitt engagemang för hållbarhet och miljövänliga initiativ.

En av de banbrytande åtgärderna som Blique by Nobis har implementerat är skapandet av en skördekalender i samarbete med deras trädgårdsmästare Jessica Lyon och köksmästare. Denna kalender fungerar som grunden för kökets menyutbud och säkerställer en hållbar användning av lokala grödor som odlas på anläggningens innergård och rooftop bar. Genom partnerskap med Klimato erbjuder Blique by Nobis sina gäster en mer hållbar matupplevelse som inte bara är god utan också ansvarsfull gentemot planeten.

För att ytterligare stärka sitt åtagande för hållbarhet har Blique by Nobis utvecklat ett eget "green room" för odling under vintersäsongen och använder återvunna material som toalettrullar, mjölkpaket och äggkartonger som krukor för sina grödor. Genom att sluta cirkeln från bord till jord och tillbaka till bord igen, exemplifierar de en helhetssyn på hållbarhet och miljömedvetenhet.

För att sprida kunskap och medvetenhet om deras hållbarhetsarbete arbetar Blique by Nobis aktivt med att utveckla en särskild sektion på sin hemsida. Denna sida kommer att ge gästerna en djupare förståelse för deras arbete och inspirera till handling för en mer hållbar framtid.

- Vi är djupt hedrade över att bli erkända som Årets Innovatör på Svenska Mötespriset 2024, säger Anna Björklund, VD på Blique by Nobis. Detta pris är en bekräftelse på vårt engagemang för hållbarhet och innovation, och det inspirerar oss till att fortsätta vår resa mot att skapa positiv förändring för våra gäster och vår planet.

Blique by Nobis fortsätter att vara en föregångare inom mötesindustrin och sätter standarden för hållbarhet och innovation. Genom sitt nytänkande och sitt outtröttliga arbete för en bättre värld har de bevisat att hållbara mötesplatser inte bara är möjliga, utan också nödvändiga för en hållbar framtid. Varje möte är en möjlighet till att göra skillnad, och varje steg mot hållbarare framtid räknas.