Nu fyller Sveriges mesta nattklubb 30 år

Håll koll på den stora rörliga reklamskylten vid Stureplan. Under 15 dagars tid kommer namnen på samtliga inbjudna att rulla där 5 gånger om dagen.

-Vi har hybris som vanligt. Det här är årets största fest och alla har rätt att veta vilka 900 personer som är bjudna, säger Jonas Ghauri, nattklubbschef på Café Opera.

När Café Opera öppnade 1980 i dess unika lokal från 1895 med Vicke Andréns enastående takmålningar, stuckaturer och stora kristallkronor blev det genast landets mest omtalade nöjesställe och träffpunkt för alla åldrar - och har så förblivit. Nu har alltså 30 år passerat,  något som kommer att firas stort.

-Kvällen blir en hyllning till tre årtionden och detta återspeglas dels i de inbjudna gästerna, men även i uppträdanden under kvällen, säger Jonas Ghauri, nattklabbschef på Café Opera.

Festen äger rum torsdagen den 21 oktober och anordnas i samarbete med Michael Bindefeld AB.

Frågor besvaras via mail;  jonas@cafeopera.se

Om Café Opera & Nobiskoncernen

Café Opera är Sveriges mesta nattklubb, med oändliga möjligheter för fester, middagar och företagsevents i helt unika restauranglokaler från 1895. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen J Nacka Strand och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Factory Nacka Strand och nya Nobis Hotel som öppnar 1 december 2010 på Norrmalmstorg.

Bilder & mer information
För mer information, kontakta Jonas Ghauri, Nattklubbschef, jonas@cafeopera.se
För bilder, kontakta Amanda Andersson Marknadskoordinator Nobis AB, amanda@nobis.se