NOCCOs ambassadör Matilda Söderlund

Intervju med klättraren Matilda Söderlund

NOCCO har sedan länge ett stort sportengagemang tillsammans med en rad ambassadörer från olika grenar knutna till teamet; alltifrån simning till alpint, kampsport och hockey. Nyligen utökade NOCCO sitt ambassadörsteam med elitklättraren Matilda Söderlund. Samarbetet med Matilda innebär en satsning på ett för NOCCO helt nytt område – klättring.

Matilda Söderlund började sin klättringskarriär redan som 11-åring. Sedan dess har hon klättrat i VM-finalen 2012 och blivit den första kvinnan att klara leden ”Golden” i USA. I en djupintervju berättar Matilda bland annat om sin karriär inom klättringen, hur hon tränat bort sin rädsla för att falla samt hur hon tacklar alla utmaningar som klättringen medför. Ta del av Matildas intervju här, i vilken hon dessutom delar med sig av sina bästa träningstips.