AN ICE-COLD COMEBACK FROM NOCCO: ICE SODA ÄR TILLBAKA

AN ICE-COLD COMEBACK FROM NOCCO: ICE SODA ÄR TILLBAKA

En av NOCCOs mest omtyckta smaker återvänder till butikshyllorna. Den ishockeyinspirerade funktionsdrycken Ice Soda, med smak av fruktsoda och sockerdricka, gör comeback i en begränsad upplaga – och finns åter att köpa i butik och online från och med vecka åtta.

Under våren 2019 lanserades Ice Soda för första gången – som en hyllning till ishockeyn. Den lätt kolsyrade drycken, med 180 mg koffein och 3000 mg BCAA (grenade aminosyror) var den första funktionsdrycken med smak av sockerdricka och fruktsoda och Ice Soda blev snabbt en storfavorit bland svenska konsumenter.

Sedan NOCCO Ice Soda togs ur sortimentet har det strömmat in önskemål om att återinföra smaken. Nu, i samband med juniorkronornas framgångar på JVM, Beijer Hockey Games och NOCCO:s fortsatta satsning på ishockeyn, är den tillbaka på hyllorna i en begränsad upplaga.

– Ice Soda är inspirerad av klassiskt svenska smaker, och blev oerhört omtyckt av vårt svenska community. Nu tar vi tillbaka den, dels som en hyllning till ishockeyn och andra vintersporter vi älskar att stötta, men också som en hyllning till våra svenska NOCCO-drickare, säger Bella Jordansson, marknadsansvarig för NOCCO.

Smakmässigt är Ice Soda densamma, men burken har precis som NOCCOs övriga sortiment genomgått en designförändring – med en tydligare, mer färgstark profil.

Fem år efter den första lanseringen av Ice Soda är NOCCO fortfarande lika engagerat inom både ishockeyn som sport som av spelare runt om i världen. NOCCOs partnerskap med svenska ishockeyförbundet fortlöper och varumärket fanns därför med och stöttade Tre Kronor under Beijer Hockey Games 8-11 februari i Karlstad. NOCCO har nyligen även ingått partnerskap med JVM-stjärnorna Noah Österlund och Jonathan Lekkerimäki.

– Vi älskar att se unga och skickligare spelare som Jonathan och Noah växa. Vi är jätteglada att vi får vara med och stötta dem så tidigt i deras ishockeykarriär, förklarar Jordansson.

Under årets första månader kommer NOCCO även att engagera sig i andra sporter, så som skidor och snowboard under NOCCO Park Day i Kläppen, och som sponsor till svenska basketbollförbundet står även Svenska Cupen i basket på NOCCO-agendan.

NOCCO Ice Soda återlanseras vecka åtta och finns då att köpa i butik från och online via till exempel tyngre.se.

För mer information, produktprover eller bilder, vänligen kontakta media@nocco.com

Om NOCCO

NOCCO är en välsmakande, funktionell, lätt kolsyrad och sockerfri dryck som berikats med vitaminer och BCAA (grenade aminosyror). NOCCO grundades i Sverige och lanserades 2014, med aktiva och tränande vuxna I åtanke. Idag finns NOCCO att köpa på 40 olika marknader runt om I världen. Vi rekommenderar en varierad och balanserad kost och en hälsosam livsstil. Vi rekommenderar maximalt två burkar NOCCO per dag. NOCCO rekommenderas inte till gravida, ammande eller personer med koffeinkänslighet.