Taste the sunset!

NOCCO BLOOD ORANGE IS BACK!

Efter en enorm efterfrågan från både ambassadörer och konsumenter återlanserar NOCCO den populära smaken Blood Orange Del Sol, som lanserades i begränsad upplaga sommaren 2020. Med inspiration från medelhavsstränder med orangea solnedgångar och en frisk smak av blodapelsin blev Blood Orange en av NOCCOs mest eftertraktade smaker – Let’s get ready for another amazing summer together!

– Förra året släppte vi en väldigt limiterad upplaga av NOCCO Blood Orange. Den blev galet uppskattad av både våra ambassadörer och alla NOCCO-fans. Efter flera hundra förfrågningar återlanserar vi äntligen succésmaken – Let the summer begin! Säger Catharina Carlsdotter, Head of Marketing på NOCCO.

NOCCOs sommarsmaker lanserades för första gången 2016, första smaken att lanseras var Tropical följt av Caribbean, Carnival, Miami, Limón och Blood Orange. Sommarsmakerna från NOCCO är väldigt uppskattade och skapar ett stort engagemang bland kunderna, inte minst Blood Orange som lanserades som ett wildcard under sommaren 2020. Nu är den äntligen tillbaka, precis som övriga NOCCO BCAA-produkter är Blood Orange Del Sol helt sockerfri och innehåller bland annat 3000 mg BCAA (grenade aminosyror), 180 mg koffein och sex olika vitaminer.

NOCCO Blood Orange Del Sol kommer att finnas till försäljning hos återförsäljare runt om i landet från och med vecka 9 till ett rekommenderat pris på 25 kronor.

Taste the sunset!

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Lennart Schultz, Head of Communication, Barebells
E-mail: lennart.schultz@vitaminwell.setel: +46 703 07 73 85