Nytt år, nya mål och en helt ny NOCCO.

NOCCO FOCUS GRAND SOUR – NY NOCCO FÖR ETT STORSLAGET 2024

Nytt år, nya mål och en helt ny NOCCO. Det svenska funktionsdryckesvarumärket startar året med en internationell lansering av den nya smaken NOCCO Focus Grand Sour – en syrlig och söt, sockerfri, koffeinberikad och lätt kolsyrad dryck för alla som kräver ett större fokus under 2024. Smaken? Citron, fläder och en underton av äpple.

– Många inleder det nya året med att dra i gång nya projekt, sätta nya mål eller att skapa nya rutiner. NOCCO Focus Grand Sour är för de som vill upprätthålla detta och fokusera på det som ligger framför dem under året, säger Bella Jordansson, Marketing Activation Manager för NOCCO.

NOCCO Focus Grand Sour har en smak av citron och fläder med en underton av äpple och innehåller 180mg koffein, som bidrar till förbättrad koncentration och ökad uthållighetsprestation. Den är även berikad med vitaminer så som B12, niacin och B6, som alla bidrar till att minska trötthet och utmattning. NOCCO Grand Sour innehåller även grönt te-extrakt, folsyra och biotin.

– Den har en fräsch, sötsyrlig smak som passar perfekt när man behöver lite extra fokus, konstaterar Jordansson.

NOCCO Focus-serien har med sina unika smaker och stilrena burkar blivit ett vanligt förekommande inslag i vardagen – inte bara inför träning, utan även på kontor, inom e-sport och inför alla tänkbara situationer där lite extra vakenhet önskas. I serien ingår bland andra storsäljaren Ramonade, fjolårets nyhet Black Orange, klassikern Cola och nu även nya NOCCO Grand Sour.

NOCCO är för tillfället på plats i Göteborg där junior-VM i ishockey, som NOCCO är officiell dryckespartner till, avgörs. Lanseringen firas naturligtvis på plats och därefter väntar bland annat en Tiktok-turné på gym i olika delar av Sverige, sampling och en större kampanj på sociala medier.

– I samband med Grand Sour-lanseringen väljer vi att lyfta NOCCO-ambassadörer som är storslagna på sina egna sätt. Att nå idrottsframgångar är absolut ett av dessa, men det är också stort att inspirera till en sund livsstil, att skapa värde genom musik eller underhållning, eller att bara gå sin egen väg.

I materialet kan man förvänta sig att se ambassadörer som Jenna Nevrin, Sampe V2, Walter Wallberg och Petter Alexis.

– Med Grand Sour-kampanjen vill vi visa att NOCCO är med på resans gång, oavsett vad målet är. Så länge det krävs hårt arbete och ett ökat fokus kan man räkna med att NOCCO är med och stöttar, avslutar Jordansson.

Den nya NOCCO Focus Grand Sour lanseras den tredje januari och rullas ut i butiker över hela landet och hos digitala återförsäljare under de närmsta veckorna. NOCCO Grand Sour lanseras även i Finland, Estland, på Island och i Storbritannien.

För mer information, produktprover eller bilder, vänligen kontakta media@nocco.com

NOCCO är en välsmakande, funktionell, lätt kolsyrad och sockerfri dryck som berikats med vitaminer och BCAA (grenade aminosyror). NOCCO grundades i Sverige och lanserades 2014, med aktiva och tränande vuxna I åtanke. Idag finns NOCCO att köpa på 40 olika marknader runt om I världen. Vi rekommenderar en varierad och balanserad kost och en hälsosam livsstil. Vi rekommenderar maximalt två burkar NOCCO per dag. NOCCO rekommenderas inte till gravida, ammande eller personer med koffeinkänslighet.