NOCCO stöttar handbollsstjärnan Jamina Roberts inför IHF Women's Handball World Championship 2023, som NOCCO även är officiell dryckespartner till.

NOCCO fortsätter satsa på handboll – stöttar svenska stjärnan Jamina Roberts inför IHF Women’s Handball World Championship 2023

NOCCOs ambition har länge varit att stärka handbollen, i Sverige och internationellt. Nu väntar IHF Women’s Handball World Championship 2023, där NOCCO är officiell dryckespartner. Inför mästerskapet välkomnar NOCCO nu den svenska handbollsstjärnan Jamina Roberts som ny ambassadör.
– Jag tror att företag som NOCCO kan hjälpa till att göra handbollen ännu mer attraktiv, säger Jamina Roberts.

I våras var NOCCO dryckespartner till herrarnas handbolls-VM – och nu fortsätter funktionsdrycken att stötta handbollen när det äntligen är dags för världens bästa damlag att göra upp om världsmästartiteln. IHF Women’s Handball World Championship 2023 arrangeras i Sverige, Danmark och Norge i slutet av november. Som officiell dryckespartner kan NOCCO vara med och stötta på hemmamarknaden Sverige – och när nya NOCCO-ambassadören Jamina Roberts spelar VM på hemmaplan i Göteborg.

”Ett samarbete kändes självklart”

– Jag har valt att samarbeta med NOCCO för att det är ett väldigt aktuellt och modernt företag som gör mycket roliga och bra grejer! Jag har känt till och druckit NOCCOs produkter under lång tid – så för mig kändes ett samarbete självklart, berättar Jamina Roberts.

– Då jag inte dricker kaffe, eller får i mig koffein på annat sätt, så hjälper NOCCO mig att piggna till. När jag än behöver det, fortsätter hon.

Roberts, 33, är en av Sveriges bästa och mest meriterade handbollsspelare. Hon spelar som proffs i Norge, är sedan 2010 en återkommande spelare i landslaget, har emottagit en rad utmärkelser för sitt spel och har dessutom radat upp internationella mästerskaps- och turneringsframgångar med både klubblag och landslag.

– Jamina Roberts är en målmedveten, hårt arbetande och skicklig spelare, som vi ser som en stor förebild inom handbollen i Sverige. Vi är glada att få stötta henne nu när det äntligen är dags för hemma-VM. Vi är taggade på spännande matcher, fantastisk stämning och mängder med kalla NOCCO under VM i Sverige, säger Bella Jordansson, varumärkesansvarig för NOCCO.

Partnerskapet med IHF Women’s Handball World Championship 2023 är en del av NOCCOs omfattande satsning på handboll, såväl internationellt som nationellt. NOCCO har i många års tid stöttat handbollsevenemang, tävlingar och ett stort antal professionella handbollsspelare runt om i Europa. Idag stöttar NOCCO även till exempel tyska Emily Bölk, norska Camilla Herrem samt danska Trine Østergaard och Kathrine Heindal, som alla är aktuella för mästerskapet i november.

– Jag tycker att det är jättebra att NOCCO väljer att sponsra handbollen. Det känns kul att handbollen uppmärksammas, och jag tror att företag som NOCCO kan hjälpa till att göra den än mer attraktiv, säger Jamina Roberts.

Tävla och vinn biljetter till Sveriges matcher

Utöver det globala partnerskapet med handbolls-VM kommer NOCCO Sverige att göra lokala aktiveringar i Sverige i samband med mästerskapet. NOCCO kommer att finnas på plats på alla arenor och vid tillhörande event, säkerställa att spelarna har obegränsad tillgång till funktionsdryck, samt bjuda tusentals åskådare på olika smaker. NOCCO arrangerar även en rad olika tävlingar, både fysiskt och via sociala medier, där flera lyckliga vinnare får biljetter till Sveriges matcher i mästerskapet.

IHF Women’s Handball World Championship 2023 arrangeras i sex städer i Sverige, Norge och Danmark mellan den 29 november och 17 december. Läs mer om NOCCOs partnerskap med IHF här, och delta i tävlingen för att vinna biljetter till Sveriges matcher här.

NOCCO är en sockerfri, lätt kolsyrad funktionsdryck som berikats med BCAA (grenade aminosyror), vitaminer och koffein. NOCCO lanserades i Sverige 2014 och har tagits fram med tränande och aktiva vuxna i åtanke. NOCCO stöttar på internationell nivå en rad sporter och idrottare som delar varumärkets värderingar kring hårt jobb, målmedvetenhet och att hela tiden sträva efter att bli bättre. NOCCO rekommenderas inte för barn, gravida eller ammande kvinnor eller personer med koffeinkänslighet. Vi rekommenderar maximalt två burkar NOCCO per dag.