NOCCO ny officiell huvudsponsor till Svenska Surflandslaget

NOCCO stolt huvudsponsor till Svenska Surflandslaget

NOCCO blir ny officiell huvudsponsor till Svenska Surfförbundet och Svenska Surflandslaget.

Svenska Surflandslaget består idag av tio surfare – sex män och fyra kvinnor. Bland surfarna finns bland annat Christian Portelli som vann en hedrande silvermedalj i EM 2018. NOCCO kommer att stötta laget under kommande säsong och bland annat finnas med vid EM i Portugal samt VM i Japan, ett mästerskap som även innebär kval till OS 2020.

– Vi är glada över att ha NOCCO som ny huvudsponsor. NOCCO vill främja en aktiv livsstil vilket går hand i hand med vad vi står för. Deras funktionsdrycker är redan idag ett uppskattat inslag bland många av våra aktiva surfares vardag. Vi ser fram emot ett bra och givande samarbete, säger Peter Klang på Svenska Surfförbundet.

– Det känns jättekul att gå in i ett för oss helt nytt område. Vår målsättning är att NOCCO ska vara en självklar funktionsdryck för sporter som ställer stora krav på styrka och fokus bland sina utövare och surfing känns helt rätt. Genom samarbetet fördjupar vi vårt engagemang i idrottssverige ytterligare, säger Camilla Herlin, Marketing Manager för NOCCO.

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang inom idrott och sponsrar flera välkända atleter inom bland annat skidåkning, simning, ishockey och functional fitness.

Mer om Svenska Surfförbundet hittar du här www.surfforbundet.se