​ETERITIQUE NOMINERAD MED 10 PRODUKTER I ORGANIC BEAUTY AWARS 2020!

– Vi har nu tredje året i rad fått ett fantastisk lyft för våra varumärken i Organic Beauty Awards och det här året fortsätter trenden. Förra året hade vi 8 nomineringar, och kammade hem 3 vinnarprodukter. Det ska bli spännande att se hur årets resultat kommer att se ut, berättar Michael Löfgren, VD för Eteritique AB.

Förutom Neal´s Yard Remedies, som i år har hela 7 stycken nominerade produkter, har vi i år lyft fram några utvalda, nya varumärken som har fått nomineringar för sina högkvalitativa makeup och hårvårdsprodukter - Zuii Organic och Unique Beauty.

VÅRA NOMINERADE PODUKTER FÖR 2020 ÄR

Bästa Herr Produkt: Neal´s Yard Remedies Age Defying Moisturiser

Neal's Yard Remedies For Men Age Defying Moisturiser är kliniskt bevisad minska rynkor och linjer, boosta huden med fukt upp till 48 timmar samt öka hudens spänst och elasticitet. Krämen är lämplig för alla hudtyper och den hjälper dig att bibehålla en hälsosam lyster, "ett måste" i din dagliga hudvårdsrutin. Den lätta texturen passar även för det känsliga området kring ögonen.

Bästa Ansiktsolja: Neal´s Yard Remedies Rejuvenating Frankincense Facial Oil

Rejuvenating Frankincense Oil är djupt närande och vitaliserande ansiktsolja för alla hudtyper. Den lyxigt närande oljan är blandning av frankincense tillsammans med ekologiska växtoljor från baobab, macadamia, aprikos, nattljus, hampa och vindruvskärna som återfuktar och tillför huden med närande omegaoljor.

Bästa Dagkräm: Neal´s Yard Remedies Frankincense Intense Age Defying Cream

Frankincense Intense Age-Defying Cream är en anti-age ansiktskräm som verkligen bevisar att ekologiskt fungerar! Med en synergistisk blandning av stamceller från gardenia, 3- peptide komplex och hyaluronsyra tillsammans med mjukgörande baobab, macadamia och arganolja reducerar cremen tunna linjer och rynkor, återfuktar, ger huden spänst, gör den fyllig och förbättrar dess lyster. Den milda doften av Frankincense har visat att dämpa stressnivåerna i kroppen, och har traditionellt använts för att vårda både kropp och själ.

Bästa Handkräm: Neal´s Yard Remedies Frankincense Intense Hand serum

Omdefiniera din ålder med vår certifierade Hand Treatment Serum. Formulerad för att vårda och reparera synliga tecken av hudens förtidiga åldrande. Klinisk visad att minska synliga linjer, hyperpigmenteringar och göra huden fastare och fylligare. Berikad med återuppbyggande ribose, revitaliserande extrakt från narcisser och ekologisk nyponförolja rik på provitamin A. Lättabsorberad serum lämnar huden mjuk och med en jämnare ton.

Bästa Ansiktsmask: Neal´s Yard Remedies Wild Rose Beauty Balm

Wild Rose Beauty Balm är en 100 % ekologisk, prisvinnande multipurpose balm. Wild Rose Beauty Balm kan användas på flera olika sätt, och den är helt underbar som en riktigt mjukgörande och näringsgivande ansiktsmask. Den vattenfria balmen är rik på naturliga mjukgörare så som nyponfröolja, sheasmör, jojoba olja, bivax och får sin doft från en ljuvlig kombination av äkta ekologiska eteriska oljor från patchouli, geranium, rosmarin och frankincense.

Bästa Hårmask: Neal´s Yard Remedies Rosemary & Cedarwood Hair Treatment

Intensivt vårdande 100 % ekologisk hårinpackning stimulerar hårbotten samt mjukgör och vitaliserar hår. Kan användas som en pre-wash balsam eller som en djupt närande inpackning över natten. Kokosolja tillsammans med eteriska oljor från rosmarin, cederträd och lavendel reparerar hår som tappat sin glans och vitalitet.

Bästa Handtvål: Garden Mint & Bergamot Hand Wash

En mild ekologisk handtvätt med doft av frisk nyplockad mynta och kryddig siciliansk bergamott gör handtvätten till en ren njutning. Tvättar händerna skonsamt utan att torka huden och lämnar dem underbart doftande.Den vackra djupblåa glasflaskan blir en vacker inredningsdetalj i badrummet.

Bästa Rouge: Zuii Organic Lip & Cheek Creme, Helene

Lip & Cheek Creme är en krämrouge för kinderna men som även kan användas på läpparna dvs den perfekta multi makeup produkten. Produkten finns i 6 pigmentrika nyanser av vilka Helene blivit en bestseller.Produkten är vegan och tillverkad med blom- och fruktpigment som gardenia, pitaya, granatäpple, druvkärnor och tranbär. De vårdande antioxidantrika ingredienserna som sheasmör, aloevera, jojobaolja och geranium återfuktar effektivt huden.

Bästa mascara: Zuii Organic Maxi Lash Mascara

Zuii Organic Maxi Lash Mascara separerar fransarna samtidigt som dina fransar ser längre ut. Mascaran är näringsrik och håller bra, den är lätt att applicera tack vare gummiborsten. Flora Maxi Lash ger glamourösa, långa och definierade fransar. Den böjbara gummiborsten hjälper att lyfta och separera varje frans för maximal längd.

Bästa Hårmask: Unique Beauty Curly styling cream

Curly Styling Cream inpackningen passar utmärk till torrt och lockigt hår. Den framhäver lockarna i håret och ger håret fukt och mjukhet. Doftfri. Curly Styling Cream inpackningen passar utmärkt till torrt och lockigt hår. Framhäver lockarna och ger näring och fukt. Håret får extra volym och mjukhet. Produkten är doftfri. Ecocert certifierad. Cruelty Free. Fairtrade certifierade ingredienser. Tillverkad med vind energi.

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår främsta prioritet ligger i ekologiska och certifierade produkter baserade på rena råvaror, från eteriska oljor och växter, som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi erbjuder produkter för hud- och hårvård, kosttillskott, makeup samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson:

Michael Löfgren, VD Eteritique AB