Neal´s Yard Remedies lanserar en ny lyxig ansiktsrengöring - Frankincense Intense™ Cleansing Melt

Få en synligt mjukare och slätare hud vid varje rengöring med vår nya Frankincense Intense™ Cleansing Melt.

Komplettera din Frankincense Intense™ hudvårdsritual med vår lyxiga nya ansiktsrengöring med en trippel-textur. Den ekologiskt certifierade rengöringen har en unik formulering som smälter bort daglig smuts och orenheter, avlägsnar även vattenfast makeup och lämnar huden mjuk, slät och med en känsla av ny vitalitet.

TRIPPEL-TEXTUR som förvandlas från gel till olja och slutligen till lätt emulsion
• Masseras på torr hud för att lösa upp orenheter
• Lyfter smuts och makeup från huden
• Sköljes för att avslöja en mjuk, ren hud

Rengör
En micro-emulsion av naturliga sockerarter och oljor binder vatten och skapar den unika trippel-textur effekten som smälter bort även vattenfast makeup. Lämnar en känsla av djupt rengjord hud, utan att torka ut.

Förnyar
En lyxig blandning av ekologisk solros, sötmandel och kokosolja fungerar som en fuktmagnet och binder fukt på hudens yttersta lager. Huden känns mjuk, elastisk och återfår sin vitalitet.

Ökar välmående
Lugnar sinnen med äkta eterisk olja från Boswellia sacra (frankincense), en dyrbar olja som har hyllats genom årtusenden för dess avkopplande arom.
Passar alla hudtyper.
Rek Pris: 495 kr / 100ml tub

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår prioritet är ekologiska, certifierade produkter baserade på eteriska oljor, örter och växter som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi har produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren
Högalidsgatan 34, Stockholm