NEAL´S YARD REMEDIES NYA WILD ROSE BODY COLLECTION

Neal’s Yard Remedies Wild Rose Beauty Balm lanserades 2004 och har sedan dess blivit en av våra bästsäljande “hero” produkter. Med en otroligt antal av lojala användare, älskad av kändisar och skönhetsredaktörer kring världen har den uppnått en kultstatus och kallas med namnet “One Pot Wonder”. En riktig must have-produkt som man inte vill vara utan!

Det nya WILD ROSE BODY COLLECTION är fullspäckad med A-vitaminrik nyponfröolja (naturig källa till retinol) som ger din kropp en underbar ’GLOW’ och förtrollande doft av geranium, frankincense och patchouli. Dessa kroppsprodukter ger huden intensiv näring och mjuk lyster året runt.

Wild Rose Dry Body Oil Formulerad för att ge huden en fin lyster, denna lyxiga torra kroppsolja är kliniskt testad för att återfukta huden i 24 timmar. Den absorberas snabbt i huden och gör den mjuk och sammetslen med en lätt doft av äkta eteriska oljor från geranium, frankincense och patschouli. 100ml glasflaska med pump. Pris 495kr

Wild Rose Body Polish en skonsam och fantastiskt doftande peeling som förnyar, mjukgör och ger huden lyster med finmalda nyponfrön och sodium hyaluronate. Förbereder huden för efterföljande produkter som Wild Rose Dry Body Oil eller Body Lotion. 150 ml tub. 100% återvunnen plast. Pris 345kr

Wild Rose Shower Oil Duscholja som förvandlas till en lätt emulsion när den kommer i kontakt med vatten. Innehåller ekologisk nyponfröolja och mjukgörande sötmandelolja tillsammans med balanserande blandning av äkta eteriska oljor från geranium, frankincense och patchouli. Ger huden intensiv näring och mjuk lyster. 200 ml flaska med pump. 100% återvunnen plast. Pris 295kr

Wild Rose Body Lotion En lyxig body lotion som absorberas snabbt av huden och gör den mjuk och återfuktad, innehåller ekologisk nyponfröolja och sötmandelolja tillsammans med en ljuvlig kombination av äkta eteriska oljor från geranium, frankincense och patchouli. 200 ml glasflaska med pump. Pris 345kr

WILD ROSE COLLECTION
I den berömda Wild Rose – serien från Neal´s Yard Remedies finns sedan tidigare tre produkter, älskade av kunder kring världen: Wild Rose Beauty Balm, en sann multiprodukt utan dess like, som kan användas för ansiktet som rengöringsbalm, nattkräm, ansiktsmask, lätt exfoliering med mera. Wild Rose Beauty Serum en `glow ´serum med A-vitaminrik nyponfröolja, hyaluronsyra och balanserande blandning av eteriska oljor från geranium och patchouli. Wild Rose Hand Cream en lyxig, reparerande handkräm som mjukgör och återställer huden.

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår prioritet är ekologiska, certifierade produkter baserade på eteriska oljor, örter och växter som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi har produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren
Butik & Showroom: Högalidsgatan 34, Stockholm