NEAL´S YARD REMEDIES SENSITIVE SOOTHING COLLECTION – svalkande komfort för känslig hud

Neal´s Yard Remedies introducerar – ny Sensitive Soothing Collection – ett fantastiskt tillskott av hudvårdsprodukter för känslig hud med effektiva, rena och milda ingredienser.

Sensitive Soothing Collection består av Cleansing Milk, Serum och Moisturiser som ger mild, återfuktande och svalkande vård för känslig hud. Produkterna är formulerade med lugnande blandning av ekologisk borago-olja och aloe vera, med extrakt av edelweiss och lakritsrot. Produkterna är dermatologiskt testade, doftfria, alkoholfria, vegan och ekologiskt certifierade av COSMOS Organic.

Sensitive Soothing Cleansing Milk
Denna ekologiskt certifierade rengöringsmjölk är mild men effektiv och perfekt att använda som en del av den dagliga hudvårdsrutinen för känslig hud. Med ekologiskt borago-olja som lugnar och kakaosmör som ger näring. Denna krämiga rengöringsmjölk rengör och svalkar huden utan att irritera eller torka ut.  99,5 % naturlig, 95 % ekologiska ingredienser.
185 ml flaska av återvunnen plast, med pump. Rek. utpris 265 SEK

Sensitive Soothing Serum
Detta serum ger huden en lugnande fuktboost. Perfekt serum som kompletterar den dagliga hudvårdsrutiner för känslig hud. Med en lugnande blandning av ekologisk borago-olja, edelweiss extrakt och sodium hyaluronate, ger serumet huden en känsla av svalkande komfort. 99,8 % naturlig, 96,5 % ekologiska ingredienser. 30 ml djupblå glasflaska med pipett. Rek. utpris 545 SEK

Sensitive Soothing Moisturiser
En lätt och snabb absorberat ekologiskt certifierad ansiktskräm för känslig hud och är perfekt som en del av den dagliga hudvårdsrutinen. Med ekologisk borago-olja som lugnar, lyxigt kakaosmör som ger näring och edelweiss extrakt för att stärka huden, gör den huden lugn, mjuk och väl återfuktad. Kan användas morgon och kväll. 99,3% naturlig, 93% ekologiska ingredienser
100 ml tub av återvunnen plast. Rek. utpris 395 SEK

SENSITIVE SOOTHING COLLECTION
Efter den framgångsrika lanseringen av vår Premium Sensitive Collection fortsätter vi att utöka sortimentet med flera produkter inriktade för känslig hud. Genom att lansera den nya Sensitive Soothing Collection som är 100 % vegan med milda och effektiva ingredienser, dermatologiskt testad, doft fri, alkoholfri och COSMOS Organic Certifierad ger vi kunderna möjligheten att välja och skräddarsy en hudvårdsrutin som passar ens behov, önskemål och budget utan kompromisser.

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår prioritet är ekologiska, certifierade produkter baserade på eteriska oljor, örter och växter som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi har produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren
Butik & Showroom: Högalidsgatan 34, Stockholm
Email: info@eteritique.se

• sensitive collection
  • ekologisk
  • ​neal´s yard remedies
  • dagkräm
  • serum
  • rengöringsmjölk
  • vegan

Detta nyhetsrum är ett samarbete mellan NOC Sweden och följande medlemsföretag: Eteritique, Dharmazone, Natural Goods Company och Rosenserien.