NEAL´S YARD REMEDIES – VÄLGÖRANDE GÅVOR SOM FIRAR OCH VISAR UPPSKATTNING FÖR NATURENS SKÖNHET

Neal´s Yard Remedies julklappar 2020 är inslagna i det rika nyanserna från naturens egna färger, accentuerade med koncentriska cirklar som man hittar i ett träd. Dessa vackra förpackningar och årets jul tema speglar vår uppskattning för allt som naturen ger oss, och vi vill ge tillbaka till naturen.

Plant | Propagate | Protect
Genom varje Special Edition julklapp som säljs i år lovar vi att plantera, föröka och skydda träden för kommande generationer. Årets julklappar är ett samarbete med World Land Trust, och genom varje sålt Special Edition julklapp skyddar vi ett träd i Jaguar del Norte reservat i Sonora, México. Genom att skydda detta subtropiska skogsområde, värnar vi om biologisk mångfald och kämpar mot klimatförändringen.

Wild Rose Duo Special Edition med vår älskade Wild Rose produkter rika på närande och reparerande vildnyponolja och eteriska oljor från geranium och patschuli. Denna gåva kommer i en liten nedbrytningsbar växtkruka tillverkad av återvunnen träfiber. Återanvänd den genom att fylla krukan med planteringsjord och sätt i några frön, placera på fönsterbrädan eller plantera direkt i jorden på sommaren. För varje växtkruka sålt donerar vi s.k. ”Tree Bombs” till World Land Trust.
Innehåller: Wild Rose Hand Cream, 15 ml och Wild Rose Beauty Balm, 15 g. Pris 225 kr

Melissa Hand Care Duo Special Edition innehåller våra lyxiga, mjukgörande och reparerande Melissa Hand Cream och Melissa Hand Polish. Underbart doftande av melissa, citron och vetiver. Denna gåva kommer i en liten nedbrytningsbar växtkruka tillverkad av återvunnen träfiber. Återanvänd den genom att fylla krukan med planteringsjord och sätt i några frön, placera på fönsterbrädan eller plantera direkt i jorden på sommaren. För varje växtkruka sålt donerar vi s.k. ”Tree Bombs” till World Land Trust.
Innehåller: Melissa Hand Cream, 30 ml & Melissa Hand Polish, 30 g. Pris 225 kr

Aromatherapy Duo Special Edition är en fantastiskt avkopplande aromaterapi kit med Neal´s Yard Remedies älskade Remedies to Roll aromaterapi roll on och Aromatherapy Blend. Kommer i tre olika dofter: Night Time, Meditation och Womens Balance. Skapta av Neal´s Yard Remedies kunniga aromaterapeuter hjälper dessa dofter att skapa känslor av inre ro, lugn och balans när som helst under dagen. Denna gåva kommer i en vacker liten träask accentuerade med koncentriska cirklar som man hittar i ett träd. Återanvänd asken genom att förvara dina smycken eller andra små skatter.
Innehåller: Remedies to Roll 9ml och Aromatherapy Blend 5ml. Pris 265 kr

Women’s Balance Bath Salts Special Edition Mineralrik havssalt tillsammans med en balanserande blandning av eteriska oljor från patschuli, geranium, ros och frankincense. Harmoniserar obalanser, både fysiska och psykiska, före och under menstruation och klimakteriet. Ger känsla av inre klarhet och balans. Bath Salts finns även i Lavender och Aromatic.
350 gram glasburk i en vacker Special Edition upplaga. Pris 285 kr

Men´s Christmas Collections uppfriskande, helt naturliga hudvårdskit innehåller allt en man kan behöva för att vårda sin hud. Njut av maximala resultat med en minimal ansträngning. Dessa multifunktionella produkter vårdar kroppen och huden från topp till tå, kryddig och fräsch citrusdoft från bergamot, lime och lagerblad. Finns i två olika uppsättningar. Pris 395 kr- 645 kr

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår prioritet är ekologiska, certifierade produkter baserade på eteriska oljor, örter och växter som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi har produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren
Högalidsgatan 34, Stockholm