Paradiset väljer unik svensk hudvårdsserie som skyddar mot skav och friktionsskador

Paradiset Matmarknad i Sickla blir återförsäljare till The Skin Agent, den första produktserien som förebygger skav och friktionsskador på huden. Nästan alla råkat ut för det i något skede, till vardags eller vid sportutövning. Vi pratar om skavande sommarlår, s k Infanterield, cyklisternas skinkor, löparnas underarmar och bröstvårtor. Träningskläder, byxlinningar, trosor och behåar. Friktion tillsammans med fukt och värme kan skapa riktigt obehagliga skador.

The Skin Agent är en unik svensktillverkad vegansk och ekologisk produktserie som lanserades i januari 2017. Produkterna appliceras som ett «deo-stick», dvs användaren drar ett tunt lager över huden man vill skydda. Produkten smälter av kroppsvärmen och sjunker in i huden. Kvar lämnas en tunn hinna som i stället för att skapa friktion så glider ytorna över varandra.

Tål fukt och svett

Fukt och värme är generellt en trevlig kombination, förutom när huden är involverad. Skador från skavande hud uppstår ofta när det är just fuktigt och varmt. Som vid fysisk aktivitet eller i varma klimat. ”Att The Skin Agent är fukttålig har därför alltid varit viktigt. Den ska verka även under hård träning och semesterresan, berättar Linda Nilsson, VD på The Skin Agent Sweden AB”

“Jag har lång erfarenhet av skönhetsbranschen och The Skin Agent fyller ett enormt glapp. För att skydda sig mot friktionsskador har man tidigare varit hänvisad till diverse husmorstips. För oss var det självklart att erbjuda våra kunder den här innovativa svenska produkten. Att The Skin Agent är en helt vegansk och ekologisk produkt gör att den passar utmärkt in hos oss, berättar Eva Sellberg, ansvarig för Hudvård och Skönhet på Paradiset i Sickla. Sedan är det ju lite extra kul att det är ett Nackaföretag som tagit fram den."

Produktserien består av:

• The Skin Agent MOVE används där hud skaver mot hud, t ex mellan låren eller i de intimare regionerna s.k. ”infanterield”
  • The Skin Agent SPORT används där kläder skaver t ex sömmar på träningskläder, linningar, underarmarna vid löpträning och tvättlappar.
  • The Skin Agent BH-STICK används mot skavande byglar, spets och axelband.

Inga konstigheter

The Skin Agent innehåller bara ingredienser från växtriket och majoriteten av dem är ekologiska. Inga konstgjorda ämnen som parabener, SLS, mineraloljor, paraffiner eller artificiella färg- eller doftämnen. Det bidrar till en mer välmående jord och framför allt hud. Tvättas enkelt av med tvål och vatten.

”Vi är oerhört glada och stolta över att se våra produkter i hyllan hos Paradiset. Att The Skin Agent skulle vara en naturlig produkt var en självklarhet redan på idéstadiet och vi kan ju faktiskt inte föreställa oss en bättre butik att introducera den till allmänheten på än hos just Paradiset. Deras kunder är väldigt medvetna och ställer höga krav på det som finns i butiken, säger Linda Nilsson

Om The Skin Agent

Med bekvämlighet som ledord. Röd, svidande, brännande hud känner de flesta igen. Till vardags, vid vissa aktiviteter eller i sitt yrkesutövande. The Skin Agent är en unik hudvårdsserie som förebygger skav och friktionsskador på huden. Produkten är det första i sitt slag och utvecklad i Sverige. Den är osynlig, doft fri, enkel att applicera och kommer i ett smart stick som lätt får plats i hand- träningsväskan eller nessecären. The Skin Agent lanserades i januari 2017.
The Skin Agent söker nu fler återförsäljare. Läs mer på: http://theskinagent.com

Presskontakt The Skin Agent Sweden AB

Linda Nilsson, VD 070-865 68 25, linda@theskinagent.com

Anna Byström, Styrelseordförande, 070-310 56 02, anna@theskinagent.com