The Skin Agent stödjer Bröstcancerförbundet under Rosa Oktober

The Skin Agent BH är en naturlig och ekologisk produkt som effektivt förebygger skav från behån – axelband, tyg, byglar och spets – och bröstproteser. Produkten har en dubbelverkande effekt som både minskar friktion och aktivt motverkar skador på huden genom konstant cellförnyelse. The Skin Agent kan även användas för att lugna röd och irriterad hud.

Produkten används med fördel efter sektorresektion eller mastektomi, vid användning av bröstprotes samt på strålskadad hud och ärr där huden är extra känslig. The Skin Agent BH skyddar den ömtåliga huden genom att minska påfrestningen på huden när behå eller protes rör sig över huden.

Varför stödjer vi Bröstcancerförbundet?

The Skin Agent samarbetar med flera lokala bröstcancer-föreningar och vill uppmärksamma och stödja det viktiga arbete de gör med ovärderlig patientnära bröstcancerforskning samt påverkansarbete med målet att förbättra bröstcancerbehandlades situation. Men också kunskapsspridning, information och stöd till drabbade och deras närstående. Ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer!

Så här fungerar The Skin Agent

Produkten appliceras enkelt på problemområden kring bysten. Den absorberas snabbt av huden som får en mjuk och len känsla. The Skin Agent BH har en dubbelverkande effekt som både minskar friktion och aktivt motverkar skador på huden genom konstant cellförnyelse.

The Skin Agent BH innehåller enbart ingredienser från växtriket och majoriteten är ekologiska. Inga konstgjorda ämnen såsom parabener, SLS, mineraloljor, paraffiner eller artificiella färg- och doftämnen. Vilket givetvis är extra viktigt då man ska applicera den i närheten av lymfkörtlarna.

”Efter en cancerbehandling är huden extra känslig för friktion. En protes, hur väl den än passar ligger direkt mot huden och många som vi har pratat med lägger bomull el dylikt mellan huden och bröstprotesen för att minska ”skavet”. Vi är oerhört glada att The Skin Agent BH hjälper människor som kämpat sig igenom den här fruktansvärda sjukdomen få en lite bekvämare vardag, säger Linda Nilsson, VD på The Skin Agent. ”

Fakta

• 10 kronor från varje såld The Skin Agent BH under oktober doneras till Bröstcancerförbundet
  • Förebygger skav från behån, t ex axelband, tyg, byglar och spets och bröstproteser.
  • Minskar friktion och motverkar aktivt skador på huden genom konstant cellförnyelse.
  • Vegansk och ekologisk
  • Absorberas snabbt, tål fukt och svett.