Nola bjuder in till paus i vintrigt naturrum under Stockholm Furniture Fair

Nola bjuder in till paus i vintrigt naturrum under Stockholm Furniture Fair

Med Möbelmässan i sikte ser Nola fram emot att välkomna besökare och kunder till årets monter. Med ambitionen noll avfall har Anki Gneib och Mia Cullin skapat ett andningshål med möjlighet till paus och avslappnade möten inramat av en vintrig grönska.

Nolas ambition är tydlig, en mässmonter ska vara hållbar, bygga på återbruk och inte generera något avfall. Årets monter är utformad och curerad av Anki Gneib och Mia Cullin som även föregående år skapat en särskild plats med urban karaktär. Temat för 2024 beskrivs kanske bäst som en vinterträdgård för avkoppling.

– Vi har utformat Nolas monter som en grön oas, en plats som lockar till att slå sig ner för att ta en paus från bruset, omgiven av knoppande grönska med en påminnelse om våren, säger Anki Gneib och Mia Cullin.

Det vintriga naturrummet ramas in av två resliga träpaviljonger av arkitekten Mattias Rubin de Lima och möbleras med vårens nyheter och noga utvalda produkter ur Nolas sortiment. Bland årets nyheter finns bland annat ett bänkbord med organiska former av Färg & Blanche, ett litet påhängsbord med belysning av White arkitekter, en hammock att gunga i av Thomas Bernstrand och en nätt kafémöbel av SuperLab.

Allt material som används för montern är återvunnet eller inlånat och kommer att återlämnas eller återbrukas efter mässan. Likaså är alla produkter som visas till salu, varav några redan är sålda och inbokade för projekt vid mässan slut.

Pressvisning i montern

Nola bjuder in svensk och internationell press till sin monter för en guidad visning med formgivarsamtal och möjlighet till intervjuer. Formgivare på plats är Färg & Blanche, Thomas Bernstrand, Andreas Klippinge samt Mattias Rubin.

Tisdag, 6 februari
    Kl 13:00–13:30
    Monter A03:18

Kontakt och intervjuförfrågningar
    Nola finns på plats under hela veckan för spontana såväl som planerade möten och samtal. Tveka inte att höra av er vid förfrågningar.