Kaskad fåtöljer, design Björn Dahlström. Visas under Milano Design Week 2019.

Nola ställer ut med RUM i Milano

Nola medverkar tillsammans med Tidskriften RUM i en grupputställning den 9-14 april vid Bagni Misteriosi Milano, under Milan Design Week. Nola visar upp Kaskadfåtöljer av uppmärksammade formgivaren Björn Dahlström.

Nola ställer för första gången ut tillsammans med Tidskriften RUM i en grupputställning på årets designevent i Milano. Tidskriften Rum kommer, tillsammans med designskolorna Konstfack och Malmstens, hålla ett veckolångt event och en utställning för att visa upp och uppmärksamma Skandinavisk design och arkitektur samt främja produkter och processer som är hållbara, innovativa, intressanta och vackra. Paviljongen, ritad av arkitektbyrån Hesselbrand, är uppbyggd runt den anrika utomhuspoolen Bagni Misteriosi i Parenti distriktet, där grupputställningen visas.

Nola är en av flera Skandinaviska företag som ställer ut produkter i utställningen, som visar på hållbar design som håller hög kvalitet. Nola visar upp klassiska Kaskadfåtöljer av uppmärksammade formgivaren Björn Dahlström.

Kaskad, design Björn Dahlström, utmärks av mjukt böljande former som gett karaktär till fåtöljen, där formspråket är enhetligt och genomgående. Fåtöljen är hållbar och underhållsfri, ergonomiskt och stapelbar, och kan användas såväl ute som inne. Inspiration har varit rörelser av vatten, som givit fåtöljen en form där flytande linjer påminner om former som vanligen används i den samtida konsten mer än i industriell design. Fåtöljen har belönats under åren med priser som Swedish Design S Award och Red Dot Design Award Winner.

Adress: Via Pier Lomabardo 14, 20135 Milan
För mer info: RUM

Nola Industrier har under snart 40 år i branschen utvecklat och finslipat idéer, produkter och visioner för de urbana rummen. Vi samarbetar med Sveriges främsta formgivare och arkitekter från idé till tillverkning med hållbar produktionen uteslutande i Sverige. Nola står för kvalitet, estetik och hållbar design för rörelse och förändring i vår offentliga miljö.