NOLabs AB är nu medlem i Swecare.

NOLabs AB är nu medlem av Swecare.

Utdrag från Swecare´s hemsida:

Swecare verkar för Sverige -Nobelprisets hemland Världsberömda innovationer, forskning och utveckling, framsynthet och kvalitet är några av kännetecknen för den starka tradition som genomsyrar svenska verksamheter inom Life Science, hälso- och sjukvård. Det finns i Sverige en lång gedigen erfarenhet och internationell spetskompetens i branschen. Det borgar för en fantastisk chans att hävda sig väl internationellt. Vård och omsorg är tillsammans med utbildning de snabbast växande marknadsområdena i världen.

I Sverige tror vi på att dela med oss av vår kunskap. Det finns ett brett intresse av att befrämja samverkan mellan svenska företag, finansiärer och forskare och deras motsvarigheter i andra länder runt jorden. För det ändamålet grundades Swecare 1978 av Social- och Utrikesdepartementet, Sveriges kommuner och landsting, Exportrådet samt trettio svenska företag inom hälso- och sjukvårdssektorn.

Idag har Swecare ett nätverk av ett par hundra företag som samverkar med Social- och Utrikesdepartementen, Sveriges kommuner och landsting samt Exportrådet. Swecares uppgift är att främja tillväxt, ökad internationell konkurrenskraft samt utveckling och export för Life Science-branschen och hälso- och sjukvården i Sverige och utomlands. Det gör vi genom vår unika och nära samverkan mellan departementen, offentlig verksamhet och branschen. Swecare är en svensk plattform i internationella affärer.

• Medicinsk forskning

• diabetics