Årets SEE-vecka i Västerbotten invigs med besök av biståndsministern

SEE Västerbottens hållbarhetsvecka infaller som vanligt vecka 38 och veckan inleds med en invigning 14 september kl 14.30-17.00 på Studion, Umeå Folkets hus. Tillsammans med Sida som är en stark samarbetspartner.

Medverkar i programmet gör Sveriges biståndsminister Isabella Lövin.

”Vi är väldigt glada att biståndsministern vill delta i invigningen av vår hållbarhetsvecka. Veckan arrangeras för sjunde året och det är såklart väldigt roligt att SEE-veckan skapar nationellt intresse och att ministern väljer att komma hit och inviga SEE-veckan”, säger Kristin Olsson, projektkoordinator på Nolia för SEE-veckan i Västerbotten.

Invigningen är gratis och öppen för alla med intresse av hållbarhetsfrågor. Anmälan görs i förväg på: http://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/Sv/kalender/2015/Pages/boka-in-see-vasterbottens-invigning-mandag-den-14-september!.aspx

Invigningen är bara ett av många arrangemang som görs under SEE-veckan runt om i länet. Programmet i sin helhet finns på www.nolia.se/see

SEE Västerbottens hållbarhetsvecka

SEE-veckan handlar om att uppmärksamma och stärka aktörer som satsar hållbart, ge möjlighet att nätverka och marknadsföra hållbarhet i ett större sammanhang samt sprida information och goda exempel så att fler aktörer påbörjar sitt hållbarhetsarbete.

SEE-veckan arrangeras årligen vecka 38 i Västerbottens och Norrbottens län.

Arrangörer bakom SEE Västerbottens hållbarhetsvecka står Länsstyrelsen Västerbotten, Västerbottens läns landsting, Region Västerbotten, Umeå kommun, Umeå universitet, Visit Umeå och Nolia.

Mer information, vänligen kontakta:

Kristin Olsson

Projektledare Nolia AB

Koordinator för SEE

kristin.olsson@nolia.se

www.nolia.se/see

Nolia är Norrlands största arrangör av fack- och publikmässor samt större konferenser. Vi genomför nationella och internationella konsultuppdrag samt har konferensverksamhet i Umeå och Piteå. Vi har över 50 års erfarenhet av att utveckla olika typer av mötesplatser och är en motor för tillväxt i de regioner vi verkar. 2015 genomför vi evenemang i Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Boden och Sundsvall.