Bra resultat för utställare på mest mediebevakade mässan hittills

Årets Stora Nolia har fått stor spridning i media med inslag och artiklar i över 30 olika tidningar, radiokanaler, tv-bolag och bloggar. En av alla de artiklar som skrivit om mässan bekräftar tydligt den bild som Nolia haft om att utställarna är nöjda.

Stora Nolia 2016 i Piteå blev en av de mest mediebevakade mässorna hittills med inslag och artiklar i över 30 mediekanaler. Förutom i stort sett dagliga artiklar i Piteå-tidningen, NSD, Norrbottens Kuriren samt Norran har P4 Norrbotten livesänt från mässan och SVT Norrbotten har gjort inslag på mässan. Dessutom har som vanligt landets ledande campingtidningar och bloggare samlat in massor av material på mässan.

Men en lång rad andra tidningar har också haft artiklar om årets Stora Nolia, bland annat: Svenska Dagbladet, Nerikes Allehanda, Nya Wermlands-Tidningen, Dala-Demokraten, Ystads Allehanda, Blekinge Läns Tidning, Trelleborgs Allehanda, Smålandsposten, Affärer i Norr, Affarsliv.biz, Affärsliv24, News 55, Kristianstadsbladet, Sydöstran, Barometern, Östgöta Correspondenten, Motala & Vadstena Tidning, Upsala Nya Tidning, Norrköpings Tidningar, Västerviks-Tidningen, Helagotland och MSN,

Flera av alla de artiklar som skrivits om mässan handlar om hur nöjda utställarna varit. I en artikel i dagens Piteå-tidningen berättar bland annat Ulf Hedgren på Husvagnsimport i Piteå/Luleå att de sålt cirka 30 vagnar under mässan. För tidningen berättar Elisabeth Broström på Piteå Handelsträdgård att de sålt vedeldade badkar för nära en halv miljon. Men exemplen är fler. Porschecenter sålde åtta bilar på mässan och Bastustugan i Boden räknar med att sälja ett 30-tal stugor som en direkt följd av mässan.

‪– Utställarna har varit lyriska och haft rekordförsäljning. Vi har utställare som ställt ut i 15-20 år som uppger att årets Stora Nolia varit den bästa hittills, inte bara försäljningsmässigt utan att mässan varit den mest välorganiserade någonsin. Det är roligt att, som vd för Nolia, konstatera att vi inte bara gör Sveriges största mässa utan också har den bästa personalen som höjer sig ett snäpp för varje mässa vi genomför. När vi dessutom, i stort sett uteslutande, fått positiva reaktioner från våra besökare har vi lyckats med att göra den bästa mässan hittills, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB som arrangerar Stora Nolia.

Tommy Abrahamsson

tommy.abrahamsson@nolia.se

Fakta Stora Nolia:

Stora Nolia är en nio dagar lång folkfest och Sveriges största besöksmässa med cirka 100 000 besökare och 800 utställande företag varje år. Under mässan omsätter besökarna cirka 400 miljoner kronor, vilket motsvarar 44 miljoner om dagen. I år hålls mässan i Piteå.
Nästa Stora Nolia hålls i Umeå 5-13 augusti 2017.

Tidpunkt: 6-14 augusti 2016

Plats: Piteå