IT-mässa nöjd med flytten till Nolia

IT-mässan H.O.U.S.E. hölls i år för första gången hos Nolia i Umeå och Hi5, som tillsammans med Office och upKeeper arrangerade dagen, var nöjda med flytten.

– Hittills har vi bara fått superlativer för arrangemanget och många har nämnt att lokalerna i år var ett lyft, säger Maria Grönlund Persson på Hi5, projektledare för H.O.U.S.E. 2018.

I år hade IT-mässan H.O.U.S.E. lyckats locka 35 utställare, fler än någon gång tidigare under de sex år i följd som mässan anordnats. Dessutom kom nära 400 deltagare från hela landet. Det stora trycket från utställare och deltagare har gjort att mässan flyttats till Nolia.

– Vi tackar för två riktigt bra dagar, både inför H.O.U.S.E. och hela mässdagen. Det blev ett lyft att hålla H.O.U.S.E.-dagen på Nolia. Allt flöt på smidigt, lokalerna fungerade utmärkt och maten från Kummin fick beröm. Nolia har också fixat allt vi har behövt hjälp med, så vi är jättenöjda, säger Maria Grönlund Persson.

Sammanlagt hölls 25 olika seminarier inom en rad områden, som artificiell intelligens, internet of things, nätverk, ledarskap, samarbete och säkerhet. Dessutom hade arrangörerna lockat skådespelaren och komikern Robert Gustafsson som inspirationstalare.

– Vi är självklart väldigt glada över att få nöjda kunder som vill komma tillbaka. Att många uppskattar den service vi ger och de lokaler vi har att erbjuda visar inte minst att vi i år har flera större konferenser och kongresser som hålls hos oss. Den här veckan har United Profile anordnat en mässa här i måndags, IVO, Inspektionen för vård och omsorg var här med sin dag under tisdagen. Under onsdagen kommer 100 personer från Västerbottens läns landsting hit och LRF har sin regionstämma här, säger Jörgen Lindqvist, affärsområdeschef Konferens & Uthyrning Umeå

Han lyfter också fram förmågan att ta mot nästan alla typer av arrangemang.

– Vi kan ta emot allt från kongresser med 5 000 deltagare till ledningsgruppsmöten för 5 personer och dessutom bistå med all den kunskap och resurser som arrangören behöver, som projektledning eller hjälp med utställningar. Dessutom hyr vi ut stora mängder möbler till externa arrangemang, så vi bistår gärna även om inte arrangemanget hålls hos oss, säger Jörgen Lindqvist.

För mer information, kontakta: Jörgen Lindqvist, Affärsområdeschef Konferens & Uthyrning Umeå
jorgen.lindqvist@nolia.se