Load Up North: Skapa affärer på Meet Up med LKAB, BDX och Boliden

Load Up North anordnar i år ett program där nyckelpersoner från LKAB, BDX och Boliden group är på plats för att berätta vad som krävs för att bli samarbetspartner och hur behoven ser ut.

– Årets program är fyllt med höjdpunkter och ett av de viktigaste vi haft. Det kan på ett direkt sätt driva affärer och utveckling, säger Bo Sandström projektledare för Load Up North, som arrangeras av Nolia AB.

Load Up North är den största branschmässan norr om Stockholm för alla som jobbar inom områdena entreprenadmaskiner, transport, rekrytering, väg och anläggning och skog.

Varje mässa hålls ett Meet Up där föreläsningar, samtal och mingel skapar nätverk och affärer. I år hålls det kanske mest intressanta hittills.

Årets Meet Up är fyllt av det som efterfrågats mest från tidigare års upplagot och tanken är att driva affärer och utveckling.

– Vi har bland annat lagt fokus på hur du kan bli samarbetspartner till de största bolagen, säger Amanda Karlsson, på Yours kommunikationsbyrå som satt samman programmet som hålls fredag 1 september och startar klockan 12.

Bo Sandström är nöjd med att årets Meet Up samlar riktigt tunga aktörer.

– Vi har nyckelpersoner från LKAB, BDX och Boliden group på plats för att berätta vad som krävs för att bli samarbetspartner och hur behoven ser ut, säger Bo Sandström.

Från BDX kommer Stefan Sundqvist, divisionschef, Anläggning att prata under rubriken ”Samleverantör med BDX – vad krävs?”.

Från Boliden group kommer Alexander Lindfors, Head of logistics på Boliden Group, att prata om vilka samarbetspartners de har behov av nu och i framtiden.

Dessutom kommer Gunnar Axheim, styrelseledamot i LKAB tillsammans med Markus Petäjäniemi, försäljnings- och logistikdirektör för att tala om hur framtiden ser ut för detta, det äldsta av Sveriges alla industriföretag.

– Som ni märker är det riktigt tunga namn som kommer, säger Bo Sandström som l speciellt vill tacka Bodens Kommun som är arrangör och värd för årets Meet Up.

Bo Sandström

Projektledare

Mobile +46 (0)70 – 544 4878

bo.sandstrom@nolia.se

Load Up North är Sveriges intressantaste mötesplats för entreprenadmaskiner, transport och rekrytering, jord och skog samt väg och anläggning. Mässan arrangeras av Nolia AB och genomförs vartannat år i Norrbotten och vartannat år i Västerbotten. I år hålls den på Boden Arena 31 augusti - 2 september 2017.