Nolia Trädgård slog besöksrekord första dagen

Aldrig tidigare har så många besökt Nolia Trädgårds första mässdag. Preliminära slutsiffor pekar på cirka 1800 besökare öppningsdagen mot 1632 förra året. Det gör att den statistik som redan efter en timme efter Nolia Trädgårds öppnande indikerade nytt besöksrekord visade rätt.

– Siffrorna visar att vi är ett etablerat namn i Norrland och att vi lyckats höja nivån på mässan inom alla områden, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Nöjda utställare har berättat om ett högt tryck i sina montrar. Tillsammans med det största antalet besökare hittills under den första dagen av Nolia Trädgård är mässans öppning 2016 en succé.

– Det är fantastiskt roligt när alla faller på plats och vi kan se resultat av vårt intensiva arbete, säger mässans projektledare Kristin Olsson.

Mässan som hålls i år hålls för femte året i rad, har satt målet att passera 7000 besökare och efter den första dagens besökssiffra ser det målet ut att kunna passeras med god marginal.

– Det här är femte gången vi anordnar Nolia Trädgård och vi har varje år ökat antalet besökare, säger Kristin Olsson som nu kan njuta av ett färskt besöksrekord.

Kristin Olsson, projektledare
kristin.olsson@nolia.se

Nolia Trädgård arrangeras av Nolia AB tillsammans med GG mässor och är den största trädgårdsmässan norr om Stockholm. Här samlas nära 7000 besökare och 70 utställare. 2016 arrangeras mässan för femte året i rad och hålls 15-17 april i Umeå på Nolia, Signalvägen 3. Nolia Trädgård är en mötesplats för alla som gillar trädgård, inredning och mat. Här får besökarna inspiration, nya kunskaper och möjlighet att handla växter och mycket annat till trädgården, altanen, balkongen eller fönsterbänken. Mässan genomförs i Umeå i april varje år.