Dunstan väljer Nomor

Dunstan – det moderna bolaget för häst- och gårdsmänniskor väljer Nomor som samarbetspartner inom skadedjurskontroll i ett långsiktigt avtal.

Nomor och Dunstan inleder ett samarbete för att skapa en så bra och flexibel försäkringsmodell som möjligt för gårds- och hästägare. Nomors långa erfarenhet från skadedjursbekämpning i lantliga miljöer passar Dunstans kunder väl.

‒ Nomors inställning till service och kundbemötande var central för oss i valet av samarbetspartner. Alla delar i vårt erbjudande till kunderna är viktiga, inte minst skadedjursåtgärder som kräver både kunskap och fingertoppskänsla, säger Stefan Fur, VD Dunstan.

‒ Vi är glada att få inleda det här samarbetet med Dunstan som vi uppfattar som ett innovativt bolag med fokus på kundnytta, säger Jacob Ranevall, kundansvarig på Nomor.

Från och med mars månad står Nomor redo att rycka ut både när skador har inträffat och för att hjälpa kunderna med förebyggande åtgärder.

Om Nomor AB

Nomor levererar rikstäckande tjänster inom skadedjursbekämpning, matsäkerhet och miljö. Våra tjänster innefattar allt från förebyggande skadedjursskydd till saneringar, hygieninspektioner, provtagning, husbesiktningar, fastighetsskötsel och radonmätning. Vi skräddarsyr varje avtal för att våra kunder ska få bästa möjliga tjänst till ett konkurrenskraftigt pris – med hög omsorg om miljö och hälsa. Nomor är en del av Terminix Global Holdings Inc som är ett ledande amerikanskt bolag verksamt inom skadedjurskontroll.

Om Dunstan AB

Dunstan är skapat av häst- och gårdsmänniskor och erbjuder livsstilsanpassade försäkringslösningar. Grundarna Stefan Fur, Anders Mellberg och Per Åberg har alla en gedigen bakgrund inom försäkringsbranschen, och bland de övriga ägarna finns bland annat HDI Global Speciality, Menhammar Stuteri AB, veterinär Florian Lackner och Malin Baryard Johnsson.

• Företagsinformation