Nomor flyttar in i Färgskrapan i Sollentuna

Nomors huvudkontor byter adress. Efter att ha huserat i kontorsskrapan intill Stinsens köpcentrum i Häggvik går nu flyttlasset till den nybyggda kontorsfastigheten Färgskrapan i centrala Sollentuna. Den 22 februari är den första officiella dagen på adressen.

Färgskrapan som är belägen alldeles intill Sollentuna tingsrätt och Sollentuna Centrum har redan hunnit bli en lokal kändis tack vare sin unika och iögonfallande arkitektur. Precis som namnet antyder har man låtit färger ta för sig i byggnadens uttryck – såväl ut- som invändigt.

– Vi ser fram emot att bli bland de första hyresgästerna i fastigheten. Ett nytt och större kontor är ett kvitto på att vi tagit bolaget i rätt riktning och att vi är förberedda för fortsatt tillväxt och utveckling, säger Jakob Sellgren, VD på Nomor.

Det är inte bara arkitekturen som lockar med sina starka färger och rikliga ljusinsläpp, även det pendlarvänliga läget är en stor fördel.

– Vi hoppas och tror att de goda möjligheterna till transport med kollektiva färdmedel ska underlätta för våra befintliga såväl som nya medarbetare, avslutar Jakob Sellgren.

När pandemin lättar och vi åter kan ses i större sällskap hoppas man även kunna sätta igång med fysiska utbildningar inom matsäkerhet och skadedjur i de nya lokalerna. Tidigare har utbildningar skett i externa lokaler.

Den nya besöksadressen är Tusbystråket 1B, Sollentuna.

• skadedjurssanering

• Stockholm