Nomor Råttjägarna

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2014 11:12 CEST

Råttjägarna, Kanal 5. Foto: Magnus Selander Copyright©Magnus Selander, All Rights Reserved. På bilden: Frv Amanda, Mats, Linnea, Frank

Nu börjar serien "Råttjägarna" i Kanal 5. Nomor har huvudrollen och tittarna får följa Nomors skadedjurstekniker när de bekämpar råttor, vägglöss, kackerlackor och andra skadedjur.

– Skadedjuren frodas och ökar lavinartat, något som ofta uppmärksammas i media. Vi på Nomor är stolta över att ha fått möjligheten att presentera en del av vår verksamhet och dela med oss av vår kunskap om skadedjursbekämpning i serien ”Råttjägarna” på Kanal 5, säger Svein Olav Stölen, VD Nomor.

I ”Råttjägarna” får tittarna följa några av Nomors skadedjurstekniker, som med olika tekniker, knep och stor erfarenhet spårar upp och gör sig av med skadedjuren.Tittarna får bland andra träffa de unga systrarna Linnea och Amanda, som älskar getingsaneringar. Frank gillar allra bäst att jobba med råttor, då det krävs en hel del list för att fånga in dem. Mats är en veteran i branschen. Han är en fena på att hitta alternativa lösningar när inget annat fungerar!

– Jag är övertygad om att det kommer att bli bra TV! Nomor rycker bland annat ut och hjälper förtvivlade människor med rått fyllda källare, familjer med kackerlacksinvasion och skolor med hela bisamhällen i väggen. För många människor är det fruktansvärt att drabbas av skadedjur, men det är lätt avhjälpt med rätt metoder och absolut inget att skämmas över, säger Svein Olav Stölen.

För mer information, kontakta Svein Olav Stölen, VD på Nomor,

tel: 08-594 969 10, mail: sos@nomor.se @nomor.se

Nomor är ett ledande tjänsteföretag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet i Sverige. Vi finns representerade med åtta regionkontor och tjugosex lokalkontor från Boden i norr till Malmö i söder. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Sedan 2017 är vi även etablerade i Norge.

Kommentarer (0)

Kommentera