Nomor sanerar coronasmitta hos drabbade verksamheter

Den pågående coronakrisen har gjort att behovet av smittsaneringar har ökat. Nomor var tidigt ute på den här typen av uppdrag och har etablerat coronasanering som tjänst. Behovet av saneringar med anledning av coronapandemin är spridd över många branscher. Drabbade verksamheter har ofta behov av att snabbt undanröja risker för sina anställda, säkerställa en säker drift samt kunna öppna upp sin verksamhet inom 24 timmar efter ett potentiellt virusutbrott.

Efter att coronakrisen bröt ut på allvar i Sverige har Nomor hjälpt flera kunder med virussaneringar i exempelvis apotek, banklokaler, kontorsytor hos fastighetsbolag, logistikcentraler och även kunder som verkar i säkerhetsklassade miljöer. På detta sätt kan samhällsbärande funktioner fortsätta utöva sin verksamhet kort efter att verksamhetslokaler kontaminerats av coronavirus.

– Det känns bra att vi på så kort tid lyckats ställa om vår drift för att kunna möta behovet och hjälpa till, säger Jakob Sellgren, VD på Nomor.

I takt med att coronasmittan sprider sig i landet har det blivit allt viktigare att säkra vitala samhällsfunktioner. Flertalet kunder har också efterfrågat ett snabbspår vid akuta fall av smittsanering, en beredskap som Nomor har svarat upp på. Beredskapen innebär att Nomor rycker ut med mycket kort varsel för att tillsammans med kunden gå igenom behovet och på effektivast och säkrast sätt sanera utsatta ytor.

– Vi vill på detta sätt bidra till att samhällsbärande funktioner kan fortsätta att fungera både under och efter coronakrisen, säger Jakob Sellgren. Det är vårt ansvar som professionell aktör inom saneringsbranschen att vara flexibla och hjälpa till, avslutar Jakob Sellgren.

Nomor följer situationsutvecklingen noga och är måna om att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer och sätter alltid personalens och kundernas säkerhet i fokus.

För mer information, kontakta:

Jakob Sellgren, VD Nomor AB

070-2404735, jakob.sellgren@nomor.se

Mer information om tjänsten finns på nomor.se

Företagskunder och ansvarig inom offentlig sektor kan kontakta Nomor direkt på 0771–122 300 för mer information och hjälp vid eventuella utbrott av smitta.

• Corona

• smitta
  • skolor
  • butikslokaler
  • offentligmiljö
  • fastigheter
  • fastighetsförvaltning
  • fastighetsägare
  • förskolor
  • lokaler
  • sanering

Nomor är ett ledande tjänsteföretag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet i Sverige. Vi finns representerade med åtta regionkontor och tjugosex lokalkontor från Boden i norr till Malmö i söder. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Sedan 2017 är vi även etablerade i Norge.