PÅMINNELSE WEBINAR: Det ultimata testet - tre år av turbulens?

För en kort tid sedan fyllde två av våra fonder tre år – Nordic Cross Stable Return och Nordic Cross Total Return. Det har varit tre år kantade av handelskrig, politiskt instabilitet och pandemi och för två fonder byggda för att klara svängningar på marknaden har det varit ett bra test. Båda fonderna befinner sig just nu på all time high (dessutom sticker de ut såväl avkastnings- som riskmässigt jämfört med liknande fonder) och för att fira deras treårsdag vill vi göra en djupdykning i strategierna bakom fonderna och hur de fungerat så här långt.

Den 29 september bjuder vi därför in till ett webinar med tre av fondernas förvaltare, Ulf Strömsten, Magnus Nilsson och Fredrik Tauson där de kommer att redogöra för fondernas investeringsprocesser och sammanfatta dessa tre år. Dessutom bjuder de på en framåtblick och sina tankar kring fondernas strategi framöver.

När: Tisdag 29 september kl 11.30-12.15

Skicka oss gärna en anmälan om du önskar delta till team@nordiccross.com

Välkomna att lyssna in, Team Nordic Cross

Klicka här för att ansluta till webinaret