Nordic Cross fonderna är nu tillgängliga för handel hos Nordnet

Från och med 26 september finns två av Nordic Cross fonder tillgängliga för Nordnets kunder, Nordic Cross Stable Return och Nordic Cross Total Return.

Båda två är alternativa UCITS fonder med möjlighet till både korta och långa positioner inom båda tillgångsslagen aktier och räntebärande.  Fonderna* förvaltas av ett team med mycket lång erfarenhet och som vid flera tillfällen fått pris för sitt förvaltningsarbete. Båda fonderna förvaltas under en hållbarhetspolicy och är dagligt handlade. Fonderna startade 21:a aug, 2017 och har idag totalt förvaltat kapital över 1.2 miljarder kronor. Läs mer om fonderna på www.nordiccross.com

Nordic Cross Asset Management (Nordic Cross) startades 2016 av Caram (Altor) och sex grundare från Catella Fonder. Bolaget ingår i Caram-gruppen (Carnegie Affiliated Managers) där också bl a Carnegie Fonder, C-WorldWide Asset Management och OPM ingår. Gruppen har ca 210 mdr kronor under förvaltning.

Nordnet är en digital bank för investeringar, sparande och lån. Idén bakom Nordnet är att ge spararna kontroll över sin finansiella framtid och visionen är att bli förstahandsvalet för sparade och investeringar i Norden. Nordnet har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, och huvudkontoret ligger i Stockholm.

www.nordnet.se

För mer information kontakta: Joakim Stenberg

Joakim.stenberg@nordiccross.com

Telefon 08-213808

*Nordic Cross fonderna är sub-fonder till SEB Prime Solution S.A., SICAV. Optimized Portfolio Management Stockholm AB (en del av Caram-gruppen) är för närvarande förvaltare av Nordic Cross fonderna. Nordic Cross förvaltare är anställda av OPM i avvaktan på att förvaltningsuppdragen överförs till Nordic Cross Asset Management under hösten 2017.