Nasoferm lanserar efterlängtad nyhet – ny nässpray med mentol

Nasoferm lanserar efterlängtad nyhet – ny nässpray med mentol

Förkylningssäsongen är här och Nordic Drugs välkända varumärke Nasoferm (xylometazolin) lanserar en nässpray med mentol. Den receptfria nässprayen kan användas av vuxna och barn från 12 år och finns tillgänglig hos samtliga apotekskedjor med butiksnät i Sverige.

Från och med oktober finns Nasoferms senaste nässpray med mentol tillgänglig på svenska apotek. Nasoferm Mentol 1 mg/ml kompletterar storsäljaren Nasoferm 1 mg/ml och kan användas vid förkylning och akut bihåleinflammation. Mentol kan ge en kylande och uppfriskande känsla för användaren, vilket ofta upplevs positivt för den som drabbats av nästäppa. Den avsvällande effekten kommer snabbt och varar i cirka 10 timmar1. Nasoferm Mentol levereras, i likhet med övriga familjemedlemmar i Nasofermsortimentet, i en glasflaska med en spraymekanism som möjliggör god spridning över nässlemhinnan.

Varumärket Nasoferm är en konsumentfavorit som har funnits länge på de svenska apoteken. Det välkända varumärket lanserades av läkemedelsföretaget Nordic Drugs AB redan för 27 år sedan, 1995. Nasoferm Mentol finns i butik på samtliga apotekskedjor från vecka 40 med ett rekommenderat pris om 53 kr.

Referenser
Nasoferm Mentol SPC: https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20200128000041

Fredrik Ahlgren

Presskontakt Marketing Director Rx 040-36 66 22
Annika Niilekselä

Presskontakt Marketing Director OTC 040-36 66 13

Nordic Drugs - ett nordiskt läkemedelsföretag

Nordic Drugs AB är ett nordiskt läkemedelsföretag som marknadsför receptbelagda och receptfria läkemedel inom terapiområdena beroende, förkylning, halsbränna, hemostatika, kvinnohälsa, mage/tarm, onkologi, smärta och reumatologi/dermatologi

Nordic Drugs har sitt huvudkontor i Malmö och kontor i Köpenhamn och Helsingfors. Företaget ingår i den paneuropeiska koncernen Nordic Group.