Linda Eriksson, Vice President Commercial Nordic Hotels & Resorts

Linda Eriksson blir ny Vice President Commercial för Nordic Hotels & Resorts

Linda Eriksson tillträder rollen som Vice President Commercial för Nordic Hotels & Resorts. Hon kommer senast från Social Eatertainment Group i rollen som CCO men tar även med sig erfarenhet från Scandic Hotels, där hon ansvarade för gruppens strategiarbete. Med sin tyngd i kommersiella strategier och tillväxt tar hon sig an Nordic Hotels & Resorts, som är nordens största grupp av independenthotell.

Linda startade sin bana på KTH med en ambition att bli programmerare. Intresset för vad tekniken tillsammans med den mänskliga faktorn kan åstadkomma tog henne sedermera vidare till managementkonsult på Bain & Company och sedan hospitality-industrin. Hon brinner för att förstå gästen och dennes behov, skapa strategier grundat på analyser och bygga optimerade och motiverade team.

- Nordic Hotels & Resorts kommer ha en kraftig tillväxtkurva framåt. För att skapa skalbara processer kopplat till detta behöver vi en master mind i kommersiell strategisk utveckling. Linda är unik genom sin kombination av att både vara analytiskt stark, ha en fingertoppskänsla för marknadsklimatet och förmågan att skapa en CTA av det, säger Henrik Berghult, COO Nordic Hotels & Resorts

Reseindustrin står inför stora möjligheter. Lika expansivt som Nordic Hotels & Resorts skall växa, lika snabbt utvecklas omvärlden. I en tid där gästens behov förändras, kundinriktad AI blir de nya sökmotorerna och det lokala och hyper-personaliserade förväntas, ställs nya krav på de kommersiella avdelningarna. Linda Eriksson möter framtidens utveckling med stor tillförsikt och spänning.

- Att både få jobba med analys, strategi, process och människor är min core. Att dessutom få jobba med den varumärkesportfölj som Nordic Hotels & Resorts har, gör uppgiften ännu mer spännande. Livsstils- och premium-segmenten är oftast de segment som har de mest progressiva och komplexa målgrupperna. De leder utvecklingen och går främst i ledet i förändring. Jag ser fram emot att bli varm i kläderna och sätta igång med det arbete vi har framför oss tillsammans med resten av teamet, säger Linda Eriksson, VP Commercial Nordic Hotels & Resorts

Linda Eriksson tillträdde 8 maj och kommer att ingå i Nordic Hotels & Resorts ledningsgrupp. Hon rapporterar till Chief Operating Officer Henrik Berghult.