Sam Holmberg. Foto: Kate Gabor

Nordic Hotels & Resorts tillsätter ny Sverigechef

Nu förstärker den Stordalen-ägda hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts, som samlar exklusiva prestigehotell runt om i Norden, sin ledning och anställer en Sverigechef. Det är den rutinerade hotellmannen Sam Holmberg som har handplockats till den nyinrättade tjänsten, där hans uppdrag blir att stärka den svenska portföljen som idag består av 13 fristående premiumhotell.

- Lyx- och livsstilssegmentet inom hotell växer globalt och i takt med att efterfrågan ökar stärker vi vårt utbud av premium-hotell i hela Norden. Sverige, med Stockholm i spetsen, är vår största marknad. Vi är otroligt glada över att ha rekryterat Sam Holmberg som, med sin gedigna hotellbakgrund och erfarenhet från både Skandinavien och internationellt, är rätt person att ta Nordic Hotels & Resorts i Sverige till nästa nivå, säger Trond Bastiansen, Chief Operating Officer för Nordic Hotels & Resorts.

Sam Holmberg har under de senaste åren arbetat i Stockholm där han med stor framgång varit med och byggt Radisson Blu Waterfront Hotel. Närmast kommer han från en tjänst som driftsansvarig för Winn Hotel Group.

- Dagens hotellgäster ställer allt högre krav på sin hotellvistelse och vill ha så mycket mer än bara en säng att sova i. Efterfrågan på mjuka värden och personliga hotell ökar och här har Nordic Hotels & Resorts en fantastisk portfölj av unika hotell. Jag hoppas att med min erfarenhet av olika typer av hotell kunna göra våra gäster ännu nöjdare genom att fortsätta utveckla hotellens hårda och mjuka värden. Vi skall vara bäst på våra respektive marknadsområden, säger Sam Holmberg, som tillträder tjänsten den 1 december.

Nordic Hotels & Resorts svenska hotellportfölj består idag av 13 fristående hotell med unika och starka varumärken och inkluderar bland annat At Six, Hobo, Nordic Light Hotel, Yasuragi, Copperhill Mountain Lodge, Avalon Hotel och Selma Spa.

Nordic Hotels & Resorts samlar unika varumärken runt om i Norden under ett paraply. 2019 är vi totalt 36 hotell samt en restaurang och vi växer ständigt. Gemensamt för alla våra hotell är att vi erbjuder våra gäster nya, extraordinära hotellupplevelser.

Presskontakt Director of Brands and Communication Nordic Hotels & Resorts +46 733 582 488

One of a kind, part of a team.

Nordic Hotels & Resorts give you a Reason to Travel by providing captivating and curated guest experiences brought to life through devoted people, inspiring design and great storytelling

Evenemangsgatan 48