Stenungsbaden Yacht Club först ut med onlinebokningar av konferenser

Stenungsbaden Yacht Club först ut med onlinebokningar av konferenser

Stenungsbaden Yacht Club blir den första spa- och konferensanläggning i Sverige som lanserar realtidsbokning av konferenser online.

– Tillsammans med Visit Group, som utvecklat bokningsplattformen BookVisitÔ, kan vi nu kommunicera med våra kunder online, i realtid. För konferensköparen innebär det att vi nu kan erbjuda en riktigt snabb bokningslösning istället för det mer normala offertförfarandet, säger Patric E Österström som är vd på Stenungsbaden Yacht Club.

Satsningen startar som ett pilotprojekt. Under en längre tid har Stenungsbaden Yacht Clubarbetat för att förenkla bokningarna för konferensköparna och därmed bättre kunna möta det behov som marknaden efterfrågar. Att det inte funnits tidigare kan tyckas märkligt, men faktum är att just konferensmarknaden inte haft samma digitala utveckling som andra branscher. Det är givetvis ett starkt önskemål från den moderna konferensköparen.

– Att vi ligger först ut i den här satsningen är förstås positivt, säger Patric E Österström som är säker på att det traditionella sättet att sköta bokningar på kommer att fasas ut i rask takt.Han gissar att hälften av alla konferensbokningar kommer att göras online, redan om fem år.

Även på Svenska Möten ser man samma utveckling.

– Trenden går helt klart mot en förenklad hantering av konferensbokningar. Vi ser att det är många som efterfrågar just realtidsbokningar för att kunna agera snabbt, säger Pernilla Hammar, tf VD på Svenska Möten som säger att även Svenska Möten lanserar sin onlinebokning i mitten av december.

På Visit Group är man också fylld av förväntan inför satsningen.

– Det känns oerhört spännande att tillsammans med ett av Sveriges ledande konferenshotell kunna sjösätta det här projektet och lansera BookVisitÔ för konferensbokning. De har högt ställda krav och förväntningar på oss, något vi verkligen ska leva upp till. Tillsammans kommer vi nu att göra konferensmarknaden mycket mer effektiv tack vare smart och användarvänlig teknik, säger Magnus Emilson, grundare och VD för Visit Group.

På stenungsbaden.se kan du läsa mer om oss och våra tjänster.

För ytterligare information, kontakta:
Karin Åkerman, marknadschef på Stenungsbaden Yacht Club, 0303-72 68 07,karin.akerman@stenungsbaden.se

Nordic Hotels & Resorts samlar unika varumärken i en portfölj hotell. Från februari 2016 är vi totalt 17 hotell, även innkluderande ägde och medlemshotell. Gemensamt för alla våra hotell är att vi erbjuder gäster nya, extraordinära hotellupplevelser.

Lotta Brattin

Presskontakt Director of Brands and Communication Nordic Hotels & Resorts +46 733 582 488

One of a kind, part of a team.

Nordic Hotels & Resorts give you a Reason to Travel by providing captivating and curated guest experiences brought to life through devoted people, inspiring design and great storytelling

Nordic Hotels & Resorts
Evenemangsgatan 48