Nordic Hub China visar svenska livsmedel och livstils produkter i Shanghai

Nov5, 2020. Sveriges generalkonsul i Shanghai Marie-Claire Swärd-Chapra öppnade officiellt Nordic Hub Chinas monter på China International Import Exhibition i Shanghai idag.

Nordic Hub China ställer ut mat- och livsstilsprodukter. I matsektionen ingå rmånga välkända svenska varumörken, såsom  Ica, Arla,, Felix, Pauluns, Findus, Saturnus och en grupp mera exclusia produkter och designermärken inklusive:

• Nordmarkens Destilleri från Årjäng
  • Savhus i Åre
  • Vitalynxs från Stockholm
  • Tevsjö Destilleri från Järvsö
  • Big One Wines, stockholm
  • Black Chai, Stockholm
  • Uncharted Brewing company, Eslöv
  • Lissellas, Garpenberg
  • Biomedica, Malmö
  • På livsstilspaviljongen ställer Stockholm-märket VOGT ut sina handväskor.

Kinas internationella importutställning kommer att fortsätta till 11 november. Utställningen har sedan den startade för 3 år sedan tagit en roll som det största evenemanget för att främja import av utländska konsumtionsvaror till Kina.

• Art, Culture, Entertainment

• #china
  • #ciie
  • nordic hub china

Contacts:

Per Linden, Co-founder and Chairman,  per.linden@scandicsourcing.com +86-13817118207

Klaus Nielsen,  General Manager, klaus@nhcn.se

Victoria.li  Media Contact  victoria.li@scandicsourcing.com

Nordic Hub China is a market entry platform for Nordic food and lifestyle brands for the Chinese market. Nordic Hub China offers a permanent showroom, evenst and activities and services for online and offline distribution with the goal of connecting with the right partners and proof of concept for new products. Nordic Hub China has a central show room in Shanghai and 5 satelite showrooms.

Per Linden

Press contact CEO