Konferensen 2023

Lösningar för Offentlig Sektor och Upphandlingsdagarna lanserar konferensprogram

Lösningar för Offentlig Sektor och Upphandlingsdagarna, de framstående mötesplatserna för innovation och utveckling inom offentlig sektor samt offentlig upphandling och inköp, är stolta över att presentera sitt konferensprogram inför de kommande evenemangen. Dessa banbrytande konferenser, som kommer att äga rum 24–25 januari på Kistamässan i Stockholm, erbjuder en ovärderlig möjlighet för deltagare att fördjupa sina kunskaper och nätverka med ledande experter inom branschen.

På dessa betydande mötesplatser anordnas kompletta konferenser med målet att främja innovation och utveckling inom den offentliga sektorn. Konferenserna kommer att inrikta sig på avgörande ämnen som exempelvis digital transformation, förbättrad service till medborgarna, strategier för personalresurser och systemutveckling. Här tar även tjänster inom hemtjänst och äldreomsorg en stor plats, liksom medborgarfrågor och insamling av offentlig data.

Några av de framstående talarna inkluderar ledande experter som:

• Sanna Marin, f.d. Statsminister i Finland
  • Daniel Akenine, nationell teknikchef Microsoft
  • Inger Ek, generaldirektör Upphandlingsmyndigheten
  • Fredrik Rosengren, Rikskronofogde
  • Lena Ag, generaldirektör Jämställdhetsmyndigheten
  • Anders Borg, f.d. Finansminister
  • Anna Eriksson, generaldirektör DIGG
  • Patrik Sundström, tf VD Inera
  • Louise Bringselius, organisationsforskare Lunds universitet
  • Jim Kronhamn, forskningschef MSB

"Vi är glada och entusiastiska över att kunna presentera konferensen för 2024, som är den mest omfattande och betydelsefulla för hela den offentliga sektorn i Sverige. Vi har lagt stort fokus på att erbjuda högkvalitativt innehåll som kommer att vara direkt användbart för politiker och tjänstemän i regioner och kommuner över hela landet", säger Marie Jacobsson, affärschef.

På Lösningar för Offentlig Sektor och Upphandlingsdagarna kommer deltagarna att uppleva en oöverträffad möjlighet att delta i ett forum av engagerande diskussioner, inspirerande workshops och spännande nätverksevenemang. Det är här idéer föds, samarbeten knyts och visioner blir verklighet.

Fyra mässor under ett tak
Parallellt med Lösningar för Offentlig Sektor och Upphandlingsdagarna går dessutom mötesplatserna e-Hälsa+MVTe och Framtidens Hälso & Sjukvård - tillsammans skapar dessa en samlad arena för offentlig sektor, offentlig upphandling och inköp, vård och omsorg samt hälso- och sjukvård. Konferensbiljetten gäller till alla fyra mässor och konferenser.

Vårt fullmatade konferensprogram uppdateras kontinuerligt fram tills mässan.

Se konferensprogrammet och köp biljetter här: https://bit.ly/3PJF00o