Renata Chlumska Seven Summits - Mount Vinson

Äventyraren Renata Chlumska tar Nordic Outdoor Adventure till nya höjder: reser 6 MSEK

Renata Chlumska, svensk äventyrare och entreprenör, tar ett större ansvar i Nordic Outdoor Adventures (NOA) i samband med en kommande finansiering om 6 MSEK. Chlumska har sedan start agerat ambassadör för företaget och varit aktiv i utvecklingen av plattformen. Nu ska hon som delägare hjälpa driva NOAs expansion till nya höjder.

"För mig är NOA en levande mötesplats, en digital lägereld. Detta är ett viktigt samarbete inte bara ur en professionell synvinkel utan även för att jag ska kunna hitta på saker med familjen, smidigt, spontant och enkelt", säger Renata Chlumska om samarbetet med NOA. "Min vision är att fler och fler ska kunna upptäcka naturen och att jag som guide på ett enkelt sätt kan dela med mig av inspiration och sprida min erfarenhet till massorna."

NOA-appen fungerar som en digital lägereld för friluftsentusiaster och erbjuder en omfattande plattform med huvudsakligt mål att förena digitala tjänster med fysiska upplevelser. I appen, utvecklad i samarbete med Levels Venture Studio, får friluftsentusiaster i alla åldrar ta del av cirka 1000 besöksvärda destinationer, aktiviteter och äventyr runtom i Sverige samt bli uppdaterad om spännande friluftsevenemang i närliggande områden. Appen gör det möjligt att bygga ett eget digitalt bibliotek fyllt av friluftsäventyr och nya upptäckter, som kontinuerligt fylls på med innehåll särskilt kurerat av företagets ambassadörer och partners.

“Under mina snart 30 år som professionell äventyrare har jag sett intresset av naturnära upplevelser ständigt öka”, berättar Renata. “Naturen är vår största arena och den är gratis och tillgänglig för alla. Det är en enorm resurs, och just där vi borde agera. Därför utgör NOA en otrolig möjlighet för både investerare och användare – tid i naturen skrivs ut på recept! Naturen spelar en så stor roll för vårt välmående och för hela folkhälsan. Vi vet hur bra vi mår av att vara ute i naturen – så låt oss ta vara på det.”

I och med den kommande finansieringen om 6 MSEK, varav en tredjedel redan är säkrad, kommer NOA att skala upp den digitala plattformen och påbörja en internationell expansion.

"Vi har en stark tro på att NOA har potential att bli ledande inom outdoor i Norden och internationellt", säger Michael Malmborg, medgrundare och VD för Nordic Outdoor Adventures. "Renatas erfarenhet och passion för friluftsliv är en stor tillgång för oss."

"Vi är glada över att Renata Chlumska blir delägare i NOA", säger Linus Granborg, medgrundare och COO på Levels. "Renata är en av Sveriges mest erfarna och framgångsrika äventyrare och hennes kunskap och erfarenhet kommer att vara ovärderlig för NOAs fortsatta expansion."

NOA-appen är tillgänglig för nedladdning på både iOS- och Android-enheter, vilket gör den tillgänglig för friluftsentusiaster över hela Norden. Oavsett om du är sugen på en lugn vandring genom frodiga skogar, ett spännande skidåkningsäventyr eller en minnesvärd

campingupplevelse under norrskenet, är NOA det ultimata verktyget för att förvandla dina friluftsdrömmar till verklighet.

Nordic Outdoor Adventures är en digital plattform för nordiska friluftsentusiaster med syfte att inspirera och ge individer möjlighet att upptäcka och ge sig ut på oförglömliga utomhusupplevelser i hela Norden. Appen fungerar som ett nav för friliuftsinspiration, reseplanering och kunskapsutbyte, och förbinder fysiska upplevelser med digitala tjänster.