Både stora och små äventyrare välkomnas att delta i Outdoor Kids barnhelgsturné som 2022 anordnas i Ätran, Vimmerby, Askersund, Saxnäs, Västervik och Falsterbo.

Outdoor Kids barnhelgsturné bjuder på sommaräventyr för hela familjen

För sjätte året i rad anordnar Nordic Outdoor Adventures friluftsevenemanget Outdoor Kids för barnfamiljer som vill ge sig ut i naturen och prova på allt det härliga som friluftslivet har att erbjuda. I år utökas arrangemanget tillsammans med SCR Svensk Camping och innefattar en sommarturné med 6 olika destinationer runt om i Sverige.

Outdoor Kids genomförs lördag till söndag med massor av äventyr, prova-på-aktiviteter, naturupplevelser och skön samvaro för både barn och föräldrar. Utgångspunkten för äventyren är ett Base Camp där det finns möjlighet att övernatta och laga måltider utomhus - allt på en och samma plats.

För att delta finns det äventyrspass i begränsat antal att köpa som ger tillgång till ett brett urval av aktiviteter samt en äventyrsbana. Exempel på aktiviteter som, beroende på ort, ingår i äventyrspasset är adventure trail, täljskola, paddling, fiske, vandring, matlagning, äventyrsskola och en tävling där du kan vinna fina priser. Renata Chlumska, professionell äventyrare och Outdoor Kids ambassadör, förespråkar naturens fantastiska kraft för välmående och oändliga källa på äventyr:

“Naturen är vår bästa och största lekplats och det är något som varje unge borde få upptäcka. Sällan har jag sett barn ha så kul som när de är bekväma och trygga i naturen och lär dem sig grunderna tidigt så ger man dem tillgång till en livslång källa av både glädje och välmående. Det är verkligen bara fantasin som sätter gränser på allt skoj man kan hitta på ute tillsammans!”

Datum & Orter 2022

• 18 - 19 juni Ätran, Halland

• 2 - 3 juli Vimmerby, Småland

• 9 - 10 juli Askersund, Närke

• 13 - 14 aug Saxnäs, Öland

• 20 - 21 aug Västervik, Småland

• 27 - 28 aug Falsterbo, Skåne

För mer information besök:

www.noaoutdoorkids.com

För äventyrspass besök Ticketmaster HÄR.

Eller kontakta:

Michael Malmborg, CEO Nordic Outdoor Adventures