Såväl erfarna entusiaster som nya personer i naturen, familjer, vuxna och barn välkomnas ut till Djurgården i Stockholm den 20-22 maj 2022 för en äventyrsladdad helg.

Snart premiär för årets friluftshändelse!

Nu börjar nedräkningen för Outdoor Festival STHLM - en utefestival laddad med aktiviteter och äventyr. Den 20-22 maj fylls en friluftscamp på centrala Djurgården med en mångfald av spännande upplevelser och framför allt massor av prova-på-aktiviteter. Under de tre dagarna förväntas omkring 20,000 besökare ta del av årets händelse inom svenskt friluftsliv.

Festivalen riktar sig till alla som gillar friluftsliv, såväl erfarna entusiaster som nya personer i naturen, familjer, vuxna som barn. Bland alla aktiviteter finns utställningar, workshops, nyheter, föredragningar, tävlingar, måltider och skön samvaro. Allt från ledande varumärken till besöksnäring i framkant. Festivalen innehåller över 40 olika clinics och prova-på-aktiviteter, bl.a. paddling, vandringstips, MTB-bana, flugfiske, klättring, naturfoto, yoga, utematlagning, naturguidningar, täljskola, fågelskådning, vård av utrustning, studio sovutrustning, resor till vildmarken, smakupplevelser, äventyrsbana för barn. Inspirationsföreläsningar av bl.a. Renata Chlumska, Linda Åkerberg och Jonathan Stenvall.

För den som vill genomföra utefesten fullt ut är det möjligt att köpa ett festivalpass som ger tillgång till ännu större upplevelse och speciellt utvalda prova-på-aktiviteter. Dessutom finns chansen att vinna fina priser genom publiktävlingen Outdoor Festival Adventure Trail. För den som vinner första pris ingår en tågresa till Lappland med övernattning på tre olika exklusiva anläggningar. Festivalens programvärd är äventyrsprofilen Renata Chlumska.

Läs mer på www.outdoorfestival.se/festivalpass och hitta biljetter på TicketMaster.

För mer information, kontakta:

Michael Malmborg, CEO Nordic Outdoor Adventures