Sale Nordic fick topplacering på Tillväxtlistan!

Field Marketing företaget Sale Nordic AB växer snabbt av egen kraft. Detta framgår av Tillväxtlistan 2005 som den 30 maj presenterades av tillväxtkonsulten Ahrens och Svenska Dagbladet. Sale Nordic är i år nykomling på listan och placerar sig på 8:e plats.

Sale Nordics affärsidé är att hjälpa leverantörer av kapitalvaror att uppnå sina mål i återförsäljarledet. Detta gör Sale Nordic genom att arbeta med varumärkesutveckling, ökad visibilitet, produkt och säljträning på den nordiska marknaden.

Företaget grundades 1997 och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland med kontor i Stockholm och Köpenhamn. Sale Nordic har sedan 1997 vuxit i genomsnitt med 65 procent per år. Sale Nordic omsatte vid årsskiftet 94 miljoner kronor och antalet anställda uppgick till 104 personer.

Ahrens definition på tillväxtföretag är ett företag som under de senaste sju åren haft en genomsnittlig organisk omsättningsökning på minst 25 procent per år och en omsättning på minst 50 miljoner kr. Ahrens Rapid Growth och Svenska Dagbladet har publicerat Tillväxtlistan årligen sedan 1994.

Till årets tillväxtlista har 258 företag nominerats och 44 av företagen uppfyller listans kriterier. En placering på listan är inte bara en belöning för bolagets goda resultat och snabba tillväxt. Det är också ett bevis på nytänkande och ett gott entreprenörskap, som förhoppningsvis inspirerar och utmanar andra företag och koncerner till att stärka tillväxtkraften att nomineras till kommande årslistor.

För ytterligare information, titta in på www.salenordic.com, eller kontakta: Thomas Karlsson

Sales & Marketing Manager

tk@salenordic.com

Nordic Retail Group (former Sale Nordic)