Sale Nordic Field Marketing först i Sverige med Pop-Up stores

Sale Nordic Field Marketing först i Sverige med att erbjuda färdigpackade sk. ”POP-UP stores” – den mobila butiken som är ”Here today & gone tomorrow”!

I en allt snabbare värld med konstant flöde av information och kommunikation dygnet runt, i en värld där konkurrensen allt mer hårdnar mellan butiker och varumärken, och där konsumenten lever mer och mer efter impulsköp och köper sina produkter efter pris och tillgänglighet så sammanför dessa mobila ”POP-UP” butiker traditionell butiksförsäljning och utomhusevents till nya köp- upplevelser oavsett om det är backen i Åre, mitt på Stureplan eller stranden i Visby som är platsen där en butik önskas!

Med start idag kan vi erbjuda befintliga kunder såväl som nya kunder unika färdiga ”POP-UP” butikskoncept, som en gång för alla kopplar ihop event med traditionell försäljning, det i kombina- tion med våra övriga tjänster inom Field Marketing gör att vi idag har en mycket stark position på marknaden. Varumärken och butiker kan enkelt och snabbt generera ”buzz” omkring en lansering eller testa nya produkter marknaden ett kostnadseffektivt sätt. Det säger Öjje Holt, VD på Sale Nordic Field Marketing.

—Vi har under en längre tid arbetat med att ta fram olika ”POP-UP” butiksmodeller i olika nivåer, och är idag mycket flexibla i våra lanseringsklara lösningar. Vi har också gjort grundarbetet med att säkerställa svaren frågor såsom larm, kassasystem, tillstånd, inredning och logistik.

Designmässigt kan vi variera dessa butiker med allt ifrån gallerialiknande koncept till container- lösningar. Dessa tillfälliga mobila butiker och konceptet med ”here today, gone tomorrow” över- raskar och skapar en känsla av exklusivitet. Vi är övertygade om av detta koncept kommer att ge varumärken nytt liv, och låta konsumenter upptäcka nya möjligheter att shoppa ett innovativt och exklusivt sätt, säger Fredrik Danielsson, Sales Executive på Sale Nordic.

Om Sale Nordic Field Marketing

Sale Nordic grundades 1997, HK är lokaliserat i Bromma, Stockholm. Vi har kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Totalt sysselsätter vi idag 220 fast anställda i norden varav 75 % av dessa representerar våra uppdragsgivare. I tillägg till detta har vi i norden ca 400 extra resurser som finns tillgängliga för olika projekt uppdrag. Vi representerar flertalet av världens absolut främsta varu- märken och hjälper våra uppdragsgivare med butiks- och marknadsaktiviteter, utbildningar och events. Vi gör dessutom rena reklambyråjobb och handhar flertalet av våra kunders logistiklösningar till försäljningskanalen. Via vårt systerbolag Sale Nordic Staffing Services så erbjuder vi också allt från rekrytering till bemanning inom sälj, marknad och handel.

Mer information om verksamheten finns www.salenordic.com.

Vid ytterligare frågor, kontakta:

Öjje Holt VD

Sale Nordic Field Marketing AB Gårdsfogdevägen 4 | s-168 66 Bromma | Sweden Tel: 08 546 755 00 | Mobil: 070 523 30 02

E-post: ojje.holt@salenordic.com

Fredrik Danielsson Sales Executive

Sale Nordic Field Marketing AB Gårdsfogdevägen 4 | s-168 66 Bromma | Sweden Tel: 08 546 755 00 | Mobil: 070 811 14 77

E-post: danielsson@salenordic.com

Nordic Retail Group (former Sale Nordic)

Martin Sohtell

Presskontakt CCO – Chief Commerical Officer