Förråden Svenstorp är byggda för nordiska förhållanden och av råmaterial från hållbart brukade skogar

Nu lanserar JABO förrådet Svenstorp i tre olika storlekar. JABO värnar om hållbart och ansvarsfullt brukade skogar och därför är Svenstorps-förråden PEFC-märkta. Byggnaderna är konstruerade för nordiska förhållanden och fullskaleprovade inom snözon 2,5.

Till det redan breda sortimentet av förråd, friggebodar och attefallshus tillförs nu tre storlekar av förrådet Svenstorp. Förrådstypen återfinns i storlekarna 5 m², 7,5 m² samt 10 m². Samtliga storlekar levereras med färdigspikade stommar och gavelspetsar, svansjöpanel som spikas upp vid uppförandet av förrådet, dubbeldörr, 17 mm råspontgolv, ventilationsgaller samt komplett skruv- och spiksats.

Som tillval till förråden finns isolersats samt plåt- och taksats.

Byggmaterialet är hämtat ur skogsråvara från skogar som är brukade enligt fastställda standarder för skogsskötsel, sociala villkor och miljöhänsyn och som alla andra småhus i JABO-sortimentet är de därför PEFC-certifierade.

Om JABO

JABO utvecklar, marknadsför och säljer ett attraktivt sortiment av exteriörprodukter, med fokus på design, kvalitet och funktion till konsumenter på den nordiska marknaden. Bolaget erbjuder ett brett sortiment för uteplatsen, för det gröna rummet utanför uteplatsen, för lek och bus samt stugor och förråd. JABO startade i början av 60-talet och företagets produkter finns väl representerade i bygghandeln. Bolagets moderna kontor- och logistikcenter ligger i Tranemo i Västergötland.

Nordic Room Improvement (NRI) är en koncern som utvecklar, marknadsför och säljer interiör-, exteriör- och renoveringsprodukter till konsumenter och proffs i Norden. Verksamheten bedrivs under egna varumärken, t ex Lundbergs, Jabo och Duri som har marknadsledande positioner inom sina respektive produktsegment. Koncernen har ca 90 anställda och omsätter ca 450 MSEK.