Trädgårdsoaser med tydliga linjer

Gör din trädgård till en fristad du kan umgås ostört och avslappnat i. I årets sortiment av skärmar och staket finns gott om nyheter som hjälper dig att skapa en ombonad känsla i trädgården och på uteplatsen.

Salvia - vackert avskärmande

Salvia är en ny skärmserie att krydda altanen med. Upptill pryds panelerna med ett snyggt ribb- och kryssmönster som ger uteplatsen ett extra lyft. Springorna i panelen släpper in ljus och luft för en skönare känsla samtidigt som nyfikna blickar skärmas av.
Salvia består av träskyddsbehandlad gran, grundmålad en gång och toppstrykt två gånger.

Ny grind till skärmserien Timjan

Jabos populära antracitgråa-serie Timjan får tillökning i form av en grind. Grinden följer timjanstilen med svagt rundade former som bryts av mot de kraftiga konstruktionerna.
Mått: 90 x 97 cm

Ny färg på klassikern Linnea

Jabos stilrena staket Linnea är en klassiker som förmodligen aldrig kommer gå ur tiden. Därför utökar man serien med två skärmar i svart. Du känner igen utformningen på de tätt sittande spjälorna som bidrar till den eleganta finishen.
Linnea 2 svart: 180 x 90
Linnea 3 svart: 179 x 150

Skärm av flätad pil

En trevlig vårnyhet är Pilskärmarna som är tillverkade av ettåriga pilgrenar som flätats samman för att motstå både vind och insyn. Trivselfaktorn höjs av detta levande material som kan skifta i nyans då pilgrenar påverkas av miljön där de växt.
Jabo Pilskärm 1: 120 x 140 cm
Jabo Pilskärm 2: 120 x 180 cm

Två stilsäkra altanräcken

Jabo Altanräcke Kryss och Altanräcke Ribb är framtagna för att passa de flesta svenska trädgårdar och hus. Räckena är utformade i träskyddsbehandlad gran, grundmålad en gång och toppstrykt två gånger.
Altanräcke Kryss: 120 x 90
Altanräcke Ribb: 120 x 90

För en stilig och säker trappa

Det är inte bara altanen som kan kläs in i med vackra räcken. Därför har Jabo tagit fram Altanräcke Trappsats i samma stilsäkra utförande som Altanräcke Ribb. Trappsatsen är avsedd för trappor med steghöjd på 17 cm och ett stegdjup på 25 cm. Ett räcke motsvarar tre trappsteg, men kan även justeras ned till två steg.

Klassiskt staket i nytt utförande

Skagen är ett staket i tidlös stil som finjusterats med något tunnare spjälor. Inspiration till detta vackra staket har Jabo hämtat från danska Skagen med sin berömda arkitektur.
Mått: 180 x 77 cm
Spjäla: 14 x 75 mm

Glasklart altanräcke med detaljer av stål

Behåll den fina utsikten med det stilfulla glasräcket Adam. Räcket förankras direkt i golvet med hjälp av diskreta fästen i borstat stål. Det dubbelskiviga glaset har härdats två gånger för bästa hållbarhet. Upptill kläs glaset in med låga handledare i borstat stål, allt för att glaset ska få stå i centrum.

Utdragbara skärmar skapar valfrihet

De här smarta skärmarna är ett modernt sätt att skapa skydd mot insyn och vind när helst du vill. De utdragbara skärmarna i tålig polyester passar också utmärkt när du vill vara säker på att busiga barn eller hundar inte rymmer från altanen.
Årets nya mått för skärmarna är 300 x 120 och 300 x 160.

JABO WOOD PRODUCTS AB
JABO är Sveriges ledande tillverkare av träprodukter för hela trädgården. Hos oss hittar du kompletta byggsatser för friggebodar, attefallshus, förråd, garage, trädgårdsinredning, utelek och mycket mer. Det mesta av våra produkter tillverkar vi i vår egen fabrik i västgötska Ambjörnarp.

Nordic Room Improvement (NRI) är en koncern som utvecklar, marknadsför och distribuerar interiör, exteriör och renoveringsprodukter till konsument och proffsmarknaden i Norden. Verksamheten bedrivs genom gruppens egna varumärken Lundbergs, Jabo och Duri som alla har marknadsledande positioner inom sina sortimentsområden.