Välkommen till DAF Driver Challenge finalen

Vem är Sveriges bästa förare och vem är bäst i Europa? Detta är något som kommer avgöras under DAF Driver Challenge 2019. Den svenska finalen kommer hållas under Trucking Festival Mässan i Mantorp Park den 31/8 och vinnaren i DAF driver Challenge Sweden kommer att delta i en spektakulär internationell final i september för chansen att koras till "International DAF Driver Champion 2019".

I morgon fredag börjar årets branschhändelse; Trucking Festival i Mantorp Park. Som vanligt bjuder mässan på flera spännande nyheter och roliga aktiviteter, bland annat så kommer Sveriges bästa DAF- förare avgöras under DAF Driver Challenge Sweden.

DAF Driver Challenge består av tre steg. I steg ett nominerade chauffören sig till tävlingen där föraren presenterade sig själv och förklarade varför hen är en värdig tävlande. Man har kunnat nominera sig själv eller nomineras av arbetsgivare, kollegor eller till och med sin DAF återförsäljare.

Efter det första steget fick samtliga tävlande utföra ett kunskapstest och utifrån det testet valdes 4 finlaster ut.

De fyra tävlande är Mikael Frostevinge på Tve-Löf transport ABs, Mattias Wikberg på Eklunds Åkeri i Moskosel AB, Shukri Mehmed Halil och Bill Indahl på Stäkets Åkeri AB

Vinnaren av Sveriges Bästa DAF förare kommer sedan att få representera Sverige i den internationella finalen, som äger rum den 28 och 29 september på Goodyears testbana i Luxemburg.

Finalen går av stapeln på lördag den 31/8 klockan 09:45 i Ban-depån, Mantorp Park. Varmt välkomna dit och heja på våra deltagare.