DAF Truck Configurator: Bäst i branschen

DAF Trucks har satt en ny standard för att skapa den perfekta lastbilen online. Nya 3D DAF Truck Configurator visar alla tillgängliga axelkonfigurationer och hyttvarianter, samtidigt som den omfattar alla fabriksalternativ – allt i 3D. Den konfigurerade lastbilen kan delas direkt med återförsäljare och karosstillverkare, vilket minskar ledtiderna och ger maximal effektivitet.

De data som används av 3D DAF Truck Configurator hämtas online direkt från de ursprungliga designkällfilerna hos DAF. Detta innebär att de är 100 % korrekta. Det är unikt inom fordonsindustrin.

Alla varianter och alternativ

3D DAF Truck Configurator möjliggör onlinekonfiguration av den optimala lastbilen för varje tillämpning. Två, tre eller fyra axlar, enkel eller dubbel drivning, styrd eller icke-styrd stödaxel, Day, Sleeper eller extra rymlig Space eller Super Space Cab – alla tänkbara lastbils- och chassivarianter kan konfigureras online. Dessutom kan alla fabriksalternativ konfigureras. 3D DAF Truck Configurator möjliggör även exakt placering och översikt av komponenter såsom bränsletankar, efterbehandling och batterilådor.

Kontrollera direkt

Den virtuella lastbilen kan roteras 360 grader under onlinespecifikationen, vilket gör det möjligt att kontrollera omedelbart om chassit, hytten och alternativen utgör det optimala valet för tillämpningen och potentiell överbyggnad. Detta är särskilt värdefullt för karosstillverkaren, som omedelbart kan se om rätt komponenter har optimal placering. 3D DAF Truck Configurator gör det därmed möjligt att dela en komplett fordonsspecifikation direkt med tillverkaren.

Stöd från återförsäljaren

Om hjälp behövs står DAF-återförsäljaren gärna till tjänst med specifikation av lastbilen. Transportören kan också skicka den valda konfigurationen direkt till DAF-återförsäljaren för ett konkurrenskraftigt erbjudande.

Tillgänglig i alla länder

DAF:s nya 3D DAF Truck Configurator finns tillgänglig på DAF:s europeiska webbplatser.

DAF Trucks N.V. – ett dotterbolag inom det amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar – är en ledande tillverkare av lätta, medeltunga och tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av traktorenheter och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning. DAF är också en ledande leverantör av tjänster: MultiSupport reparations- och underhållsavtal, finansiella tjänster från PACCAR Financial och en förstklassig reservdelsservice genom PACCAR Parts. Dessutom utvecklar och tillverkar DAF komponenter som axlar och motorer för bussar och karosstillverkare över hela världen. DAF Trucks N.V. har produktionsanläggningar i Eindhoven i Nederländerna, Westerlo i Belgien, Leyland i Storbritannien och Ponta Grossa i Brasilien och 1 100 återförsäljare och serviceställen inom och utanför Europa.

Eindhoven, XX juli 2018

Meddelande till redaktörer

För ytterligare information:

DAF Trucks N.V.

Corporate Communication Department

Rutger Kerstiens, +31 40 214 2874

www.daf.com

• daf

DAF har under de senaste 10 åren vuxit från att ha varit ett mindre företag till ett utav Europas största lastbilsleverantörer. Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks!