Michiel Kuijs är utsedd som ny VD för DAF Nederländerna och Norden

Från och med den 1 juli har Michiel Kuijs utsetts till verkställande direktör för DAF Nederländerna och Norden. Han efterträder Jan van Keulen, som från och med samma datum har utsetts till VD för DAF Sales Operations och är därmed ansvarig för marknaderna i Östeuropa och utanför EU.

Michiel Kuijs har mer än 20 års erfarenhet inom marknadsföring och försäljning inom DAF. Från 1997–2009 jobbade han i Nederländerna DAF som marknadschef och Area Manager. Därefter har han jobbat i nio år som VD för DAF försäljning.

"DAF Nederländerna har historiskt haft en marknadsandel på över 30% och det är en underbar utmaning att ytterligare stärka den ledande positionen", säger Michiel Kuijs. "Med ett bra nätverk av professionella och engagerade återförsäljare och en helt ny produktserie har vi alla ingredienser för att lyckas, inklusive den nya CF och XF - International Truck of the Year 2018."

Michiel Kuijs har en kandidatexamen från Automotive Engineering och Business Administration. I sin nya roll kommer han att rapportera till Harry Wolters, medlem i ledningsgruppen för DAF Trucks NV och försäljningsdirektör Europa.

• paccar
  • daf

DAF har under de senaste 10 åren vuxit från att ha varit ett mindre företag till ett utav Europas största lastbilsleverantörer. Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks!