IVECO Daily, foto av IVECO Sweden AB

Nordic Truckcenter i Malmö slår försäljningsrekord för IVECO

Nordic Truckcenter når all time high 2020 för försäljningen av IVECO-lastbilar i Malmöregionen. Detta trots en trög start på grund av pandemin.

– Allt fler kunder upptäcker IVECOs sortiment av lastbilar. Men framför allt uppskattar de vår service och hur väl de blir emottagna hos oss, säger Vladimir Kojcevski, försäljningschef IVECO på Nordic Truckcenter Group.

Nordic Truckcenter i Malmö har både försäljning, verkstad och reservdelslager för IVECOs lastbilsserie ”Daily”, som finns i 7 000 olika varianter upp till sju ton.

– Den totala försäljningen av nya fordon ökade med 30 procent 2020, trots att Covid-19 drog ner vår omsättning i mars och april. Framför allt har vi sålt bra av IVECOs konceptbilar ”Fast Lane”, som är mycket klokt utrustade med bland annat en fjädrande sits som är skonsam mot ryggen och en växellåda som jag personligen tycker är bäst i världen, säger Vladimir Kojcevski.

Det främsta skälet till framgångarna är dock hur kunderna tas emot, menar han:

– Vi fuskar aldrig med vår policy att alla ska känna sig välkomna. God service är A och O för oss och det har gett resultat – något som bland annat framgår av de fina omdömen vi får i sociala medier.

Även verkstaden har haft en dramatisk ökning under 2020 och Vladimir Kojcevski räknar med en ytterligare ökning under 2021, både för försäljningen och serviceverkstaden.

– I mars inleder vi renovering av hela anläggningen för att kunna hantera en fortsatt försäljningsökning. Så jag ser fram emot att ännu fler kunder ska upptäcka oss.

För mer information, kontakta

Vladimir Kojcevski, försäljningschef IVECO, 0703-81 38 09, vladimir.kojcevski@nordictruckcenter.com

Elof Lindskog, Marketing Manager, 070-092 35 86, elof.lindskog@nordictruckcenter.com

Läs mer på www.nordictruckcenter.com