PACCAR rapporterar goda intäkter och nettoresultat för det första kvartalet 2020

21 april 2020, Bellevue, Washington - "PACCAR rapporterade goda intäkter och nettoresultat för det första kvartalet 2020," säger Preston Feight, verkställande direktör. ”Leveranserna av lastbilen för första kvartalet påverkades av de tillfälliga stängningarna av PACCAR-tillverkningsanläggningar för lastbilar över hela världen, som började 24 mars, till följd av myndigheternas Coronavirusuppdrag. PACCAR-delar uppnådde rekordresultat eftersom de stödde sändningen av medicinska förnödenheter, mat, infrastrukturmaterial och viktiga varor till våra samhällen runt om i världen. Jag är mycket stolt över våra anställda, deras stöd för varandra och deras åtagande att leverera viktiga produkter och tjänster till våra kunder. ”

Läs mer hos PACCAR.

• paccar

Nordic Truckcenter  är en division inom koncernen Royal A-Ware som är en global ledare inom transport och livsmedelssektorn. Ett familjeägt konglomerat med sin bas i Nederländerna. Royal A-Ware utvecklar, tillverkar och marknadsför allt ifrån ost till transporttjänster. Bolaget omsätter 15 miljarder och har 2500 medarbetare i ett 20-tal länder.

Nordic Truckcenter representerar lastbilstillverkarna DAF och IVECO. Det innebär att man har ett produktutbud som omfattar allt ifrån IVECO Daily, ett fordon som täcker in viktsegmentet 3,3–7,2 ton, till den tyngsta DAF:en som har en totalvikt på 32 ton och väl över 500 hk.